Teresa Ribera sugeruje, że podział przedsiębiorstwa na mniejsze części to jeden ze sposobów na radzenie sobie z problemem zbyt dużej władzy skupionej w rękach technologicznych gigantów, w tym m.in. Google'a.
„To coś, co oczywiście jest na stole, i staramy się współpracować z innymi odpowiednimi organami ochrony konkurencji na całym świecie, w tym z amerykańskimi” - stwierdziła w rozmowie z Bloomberg TV. „Ważne jest, aby wziąć pod uwagę ten potencjalny podział, zbycie niektórych części tych przedsiębiorstw. Będziemy oceniać każdy przypadek osobno” - dodała.
Ribera chce kontynuować działania poprzedniczki
Nowa unijna komisarz zadeklarowała ponadto, że będzie starała się dotrzeć do administracji prezydenta elekta Donalda Trumpa.
"Będę się starała o prawdziwą współpracę i relacje” - powiedziała.
Teresa Ribera, wcześniej zajmująca ministerialne stanowiska w hiszpańskim rządzie Pedro Sancheza z Partii Socjalistycznej, przejęła w nowej kadencji tematykę ochrony konkurencji od Margrethe Vestager. Zapowiedziała, że będzie kontynuowała jej działania w zakresie ograniczania dominującej pozycji rynkowej największych firm technologicznych.
Vestager zaproponowała podział działu reklamy Google'a, aby rozwiązać kwestię dominacji na rynku reklamy cyfrowej, podczas gdy Departament Stanu USA wzywa do szerszych wyprzedaży, w tym do pozbycia się przez koncern przeglądarki internetowej Chrome.