Nowa strategia OT Logistics

opublikowano: 04-05-2016, 22:00

Firma stawia na rozwój portów w Polsce i w Chorwacji, przeładunku towarów rolnych i zwiększenie zysku z żeglugi śródlądowej.

Zarząd notowanej na GPW grupy kapitałowej OT Logistics ogłosił nową strategię. Jej realizacja ma umożliwić spółce osiąganie po 2021 r. miliarda rocznych przychodów.

— Nasza grupa wyraźnie wzmocniła się w ostatnich latach dzięki zrealizowaniu kilku ważnych inwestycji — mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics. Te inwestycje to wieloletnia dzierżawa gruntu w Porcie Gdańsk (wygrany przetarg), zakuppakietu akcji spółki operującej największym portem morskim w Chorwacji oraz wszystkich udziałów przewoźnika kolejowego Landkol (obecnie OT Rail).

Nowa strategia zakłada wykorzystanie potencjału nowych inwestycji. Jednym z założeń jest zdobycie pozycji lidera w obsłudze produktów rolnych w basenie Morza Bałtyckiego (bez Rosji) i Morza Adriatyckiego z około 50-procentowym udziałem w tym rynku (w 2015 r. wynosił 23 proc.). OT Logistics chce także rozwijać terminale portowe i podwoić przeładunki w porcie Rijeka. Zakłada również wejście do pierwszej piątki największych spedytorów w Polsce. Firma planuje osiągnięcie pozycji środkowoeuropejskiego operatora kolejowo-logistycznego. Cel ten chce osiągnąć głównie przez wzrost organiczny i budowanie aliansów strategicznych.

— Skupiamy się na rozwoju przeładunków agro. Już niebawem rozpoczniemy w Gdańsku budowę największego na południowym Bałtyku terminala do przeładunku towarów rolnych. Za pięć lat możemy mieć 50-procentowy udział w przeładunkach tego typu na Bałtyku, nie licząc Rosji. Ta kategoria ładunków może być również przewożona przez inne nasze spółki, np. koleją lub barkami.

Na każdym etapie transportu towarów agro możemy uzyskiwać przychód — zaczynając od odbioru od klienta, a kończąc na marży osiąganej na przeładunkach w portach. Ponadto możemy przewozić ładunki rolne z północy Europy na południe do portu w Rijece i dalej do Północnej Afryki i na Bliski Wschód. To ważny element rozbudowy transportowego korytarza Północ — Południe — informuje Zbigniew Nowik. OT Logistics jest operatorem terminali w bałtyckich portach: w Świnoujściu, Kołobrzegu i Gdyni.

W ciągu dwóch lat do tej sieci ma zostać włączony terminal w Gdańsku. Spółki z grupy wykorzystują również prawie 800 jednostek żeglugi śródlądowej. Zarząd zamierza nawiązać współpracę z „dużym regionalnym przewoźnikiem kolejowym”, co ma zwiększyć skalę działalności spółki. W 2015 r. grupa OT Logistics wypracowała 752,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, a zysk netto wyniósł 15,6 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu