Nowe darmowe e-szkolenia dla firm

opublikowano: 12-11-2020, 13:57

W bazie Akademii PARP można znaleźć 26 bezpłatnych kursów z wiedzą dla pracowników i właścicieli MŚP. Niebawem pojawią się nowości.

Pandemia zmusza polskich przedsiębiorców do podejmowania szybkich decyzji i dostosowania biznesu do nowych warunków. Aby sprostać tym wyzwaniom, decydują się na rozwijanie swoich umiejętności.

PRACA POZA FIRMĄ:
PRACA POZA FIRMĄ:
Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w PARP zapowiada, że w przyszłym roku ruszą kursy dotyczące efektywnej pracy zdalnej.

- Dowodem na to jest rekordowe zainteresowanie przedstawicieli biznesu szkoleniami on-line z naszej bazy - mówi Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) i koordynator Akademii PARP.

Wypełnić lukę

Akademia PARP to platforma e-learningowa, które oferuje bezpłatne kursy dla pracowników i właścicieli MŚP. Od 20 marca zapisało się na nie ok. 40 tys. osób. W odpowiedzi na rekordową liczbę chętnych rządowa agencja wprowadzi w drugim półroczu 13 nowych szkoleń.

- W czasie pandemii przedsiębiorcy szukają oszczędności, aby zachować jak najwięcej miejsc pracy. Rezygnują z inwestycji w rozwój pracowników. Przestają ich wysyłać na płatne szkolenia. Bezpłatne kursy online w Akademii PARP wypełniają powstałą lukę i są realnym wsparciem dla przedsiębiorców. Proponowane przez rządową agencję szkolenia są uzupełnieniem programów wspierających firmy w okresie zawirowań – ocenia Bogusława Mazurek, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego i zarządzania innowacjami w Crido.

Od początku roku do teraz na szkolenia zapisało się 46 tys. osób, czyli ok. 300 proc. więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku.

W tym roku PARP wzbogaciła ofertę o nowe kursy. Wiosną było ich 16. Teraz jest ich 26.

– Przedsiębiorcy docenili to, że przedstawiciele PARP błyskawicznie dostosowali szkolenia do ich potrzeb i nowych warunków, w jakich przyszło im prowadzić biznes. Uzupełniliśmy naszą ofertę o kursy z wiedzą niezbędną w czasie pandemii. Wśród nich znalazły się szkolenia związane z zarządzaniem kryzysowym i pozyskiwaniem funduszy. Ponadto zaktualizowaliśmy dotychczasowe kursy o nowe zagadnienia związane z COVID-19. Szkolenie o BHP wzbogaciliśmy m.in. o kwestie związane z dostosowaniem miejsc pracy w firmach do obostrzeń sanitarnych – podkreśla Michał Polański.

Grudniowe nowości

Jesienią premierę miały kursy dotyczące ubezpieczeń społecznych, podatku VAT i zarządzania ryzykiem w MŚP. Nowością jest również szkolenie dotyczące mediów społecznościowych. W najbliższym czasie, raz w tygodniu, w ofercie PARP będą pojawiały się nowe propozycje .

Jeszcze w tym miesiącu ruszą kursy dotyczące zarządzania projektami dla początkujących przedsiębiorców oraz cyberbezpieczeństwa w MŚP. W grudniu oferta PARP wzbogaci się o kolejne cztery szkolenia: „Badanie rynku i testowanie produktów”, „Biznesplan”, „Efektywność energetyczna w MŚP” i „Motywowanie pracowników”.

- Przedstawiciele PARP reagują na bieżące potrzeby firm. Wiedzą, że elastyczne podejście do biznesu i wiedza to najbardziej pożądane umiejętności w prowadzeniu przedsiębiorstw w czasie pandemii. Szkolenia dotyczące cyberbezpieczeństwa czy motywowania pracowników będą niezwykle pomocne dla MŚP w nowej rzeczywistości. Ważne jest nie tylko dofinansowanie kosztów pracy. Istotne jest również to, aby pracownicy mogli wspierać firmy dzięki nowym umiejętnościom i kompetencjom. Cele firm i ich pracowników powinny być zbieżne. Warto je wspierać na różne sposoby. Wiedza i doświadczenie mogą okazać się najlepszą metodą na rozwój przedsiębiorstwa, w tym nowych produktów i usług – zaznacza Bogusława Mazurek.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Michał Polański zwraca uwagę, że od początku istnienia Akademii PARP ogromnym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców cieszą się kursy związane z rozwojem kompetencji, w tym umiejętności interpersonalnych i kierowniczych.

- Wiosną, kiedy ogłoszono lockdown, zaobserwowaliśmy rosnące zainteresowanie kursantów wspomnianą tematyką. To pokazuje, że w czasie niepewności gospodarczej przedsiębiorcy kładą większy nacisk na rozwój umiejętności miękkich – podkreśla Michał Polański.

Od 20 marca na takie kursy zapisało się aż 3241 osób. Natomiast na liście chętnych na szkolenia z umiejętności osobistych i kierowniczych znalazło się odpowiednio 3069 i 2764 osób.

- Rekordy popularności bije jednak kurs o tym, jak założyć firmą. Od wiosny wzięło w nim udział 4117 osób. Na drugim miejscu jest szkolenie dotyczące mediów społecznościowych z 3568 zapisami – wylicza Michał Polański.

Ambasadorzy Akademii

Interaktywna platforma PARP jest przeznaczona dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw i ich pracowników. Jednak jej szczególnymi ambasadorami – jak podkreśla Michał Polański – są wykładowcy uczelni i ich studenci. Kursy w Akademii PARP stanowią dla nich pomoc dydaktyczną. Wykładowcy – zwłaszcza w czasie pandemii i nauki online – zalecają studentom udział w szkoleniach dotyczących przedsiębiorczości i zarządzania .

- Komunikacja za pośrednictwem internetu, do której obecnie jesteśmy zmuszeni, wymaga od nas większej precyzji i skupienia. Dlatego w przyszłym roku ruszą kursy poświęcone organizacji pracy zdalnej i poprawie jej efektywności –zapowiada Michał Polański.

Każdy przedsiębiorca i pracownik może zgłaszać zapotrzebowanie na nowe szkolenia na stronie www.akademia.parp.gov.pl.

Wybrane bezpłatne szkolenia online

FINANSE:

  • Finanse MŚP dla nie finansistów
  • Podatkowa księga przychodów i rozchodów
  • Podatek VAT w MŚP
  • Pozyskiwanie kapitału na działalność MŚP

MARKETING:

  • Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem
  • Media społecznościowe w biznesie
  • Negocjacje handlowe w MŚP
  • E-commerce i marketing internetowy w MŚP
  • Komunikacja marketingowa
  • Techniki sprzedaży
  • Media społecznościowe – kurs zaawansowany
  • E-commerce w biznesie – kurs zaawansowany

PRAWO:

  • BHP w MŚP
  • Krajowe zamówienia publiczne
  • Prawo pracy w MŚP
  • Ochrona danych osobowych w MŚP (RODO)
  • Ubezpieczenie społeczne w MŚP

ZARZĄDZANIE:

  • Jak założyć własną firmę
  • Zatrudnianie pierwszego pracownika
  • Zarządzanie ryzykiem w MŚP
  • Zarządzanie kryzysowe w MŚP

KOMPETENCJE:

  • Umiejętności osobiste
  • Umiejętności kierownicze
  • Planowanie własnej kariery zawodowej
  • Umiejętności interpersonalne

Poznaj konferencje online i webinary “Pulsu Biznesu” >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane