Nowe kadry będą kosztować 58 mln zł rocznie

Katarzyna Kapczyńska
14-06-2018, 22:00

Przewoźnicy kolejowi i maszyniści coraz skrupulatniej przestrzegają przepisów regulujących czas pracy — wynika z raportów Państwowej Inspekcji Pracy.

Mimo to Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się zaostrzyć przepisy dotyczące pracy i odpoczynku maszynistów. Przygotowało założenia do nowej ustawy o czasie pracy kierujących pociągami. Jeśli wejdzie w życie, przewoźnicy będą musieli znaleźć wielu nowych pracowników.

„Wejście w życie projektowanych zmian spowoduje konieczność wyszkolenia ponad 1000 nowych maszynistów” — napisano w ocenie skutków regulacji.

To efekt planowanego wliczenia do czasu pracy maszynisty okresu „przeznaczonego na dojazd do pojazdu trakcyjnego, jeżeli jego objęcie następuje poza stacją macierzystą”. Wliczać będzie się także powrót. Koszty zatrudnienia nowych kadr są szacowane na 58 mln zł rocznie. Do tego należy doliczyć także koszty szkoleń. Przewoźnicy będą potrzebować maszynistów nie tylko z powodu zmian prawnych. Pogłębia się także luka pokoleniowa. Resort infrastruktury szacuje, że w ciągu pięciu lat 4,5 tys. maszynistów osiągnie wiek emerytalny. © Ⓟ

1 tys. osób Tylu maszynistów będą musieli zatrudnić przewoźnicy kolejowi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Nowe kadry będą kosztować 58 mln zł rocznie