Noworoczne plany Citi Handlowego

opublikowano: 14-11-2018, 22:00

Sztuczna inteligencja, blockchain, robotyzacja i automatyzacja — tak Sławomir Sikora chce dogodzić klientom.

Inwestycje w wyręczające pracownika technologie zaowocują tanimi, a nawet darmowymi usługami bankowymi — w realizację takiego scenariusza wierzy Sławomir Sikora, prezes banku Citi Handlowy. Pod koniec zeszłego roku przedstawiciele sektora bankowego na łamach „Pulsu Biznesu” przewidywali trendy 2018 r. Najczęściej w opiniach pojawiała się cyfrowa transformacja. W przypadku kilku banków prognoza się sprawdziła. O tytuł lidera innowacji boksują się m.in. PKO BP, Pekao, Santander, ING Bank Śląski i Millennium. Citi Handlowy na ich tle wypada blado, ale wkrótce może się to zmienić — prezes zapowiada wdrażanie innowacji. Zacznie od naszpikowanej nowinkami — m.in. biometrycznym systemem do logowania — aplikacji mobilnej. Jej wdrożenie będzie dwuetapowe — zaplanowane na I i II kw. 2019 r. Dzięki niej udzielanie pożyczek będzie zautomatyzowane i uproszczone. W aplikacji zostanie również zaszyty program lojalnościowy Citi Specials dla posiadaczy kart kredytowych.

W przyszłym roku Citi Handlowy planuje też udostępnić klientom system płatności mobilnych Apple Pay, umożliwiający płatności telefonem. Bank przygotowuje się także do wdrożenia dyrektywy PSD2, torującej drogę do oferowania usług płatniczych fintechom, i szuka ciekawych rozwiązań dla banku. Dwa tygodnie temu bank wyłonił w konkursie firmę Finqware, rumuński start-up, który stworzył platformy do agregacji informacji o finansach osobistych.

— Oprogramowanie w prosty sposób integruje się z systemem bankowym — twierdzi Sławomir Sikora.

W Bank inwestuje w roboty, które odpowiedzą na proste pytania klientów, dotyczące stanu konta i statusu płatności, oraz sztuczną inteligencję, która usprawni wykrywanie transakcji prania pieniędzy, skracając czas identyfikacji strony transakcji o 80 proc. Sławomir Sikora nosi się z zamiarem wdrożenia także technologii blockchain.

— W ciągu trzech lat blockchain będzie powszechnie wykorzystywaną technologią w obszarze finansowania handlu. Chcemy być jego częścią — mówi prezes Citi Handlowego, dodając, że dąży do tego, aby znaczna część przychodów banku pochodziła od firm z branży e-commerce, eskalujących biznes globalnie.

Po trzech kwartałach tego roku Citi Handlowy osiągnął 487 mln zł zysku netto, czyli o 31 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. ROE, wskaźnik rentowności, wyniósł 10,2 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Noworoczne plany Citi Handlowego