Jesienią pojawi się na rynku nowy miesięcznik gospodarczy. Uruchomi go Wiesław Migut.
Jest „Forbes”, jest „Manager Magazine” (MM), a będzie „ten trzeci”. Pierwszy numer magazynu dla przedsiębiorców pojawi się prawdopodobnie w listopadzie. Wcześniej, bo we wrześniu, ruszy dedykowany im portal. Projekt, obejmujący oba przedsięwzięcia, firmować będzie spółka, która formalnie zacznie działać 1 września. Jej udziałowcami są Wiesław Migut, prezes Migut Media, i Piotr Cegłowski, do czerwca dyrektor wydawniczy „Manager Magazine”.
Planowany nakład nowego miesięcznika to 50 tys. egzemplarzy, a możliwości sprzedaży prezes Migut ocenia na 30-35 tys. Zaznacza jednak, że o docelowym nakładzie przesądzą pierwsze 3-4 numery. Koszt całego przedsięwzięcia ocenia na kilka milionów złotych.
W nowym projekcie, którego szefem i spiritus movens jest Piotr Cegłowski, zatrudnienie znajdzie ponad 20 osób. Wśród nich ci, którzy odeszli z „Manager Magazine”, m.in. Adam Feldman, dyrektor biura reklamy MM, i Olaf Furmanek, szef sprzedaży MM.
Nowy tytuł nie celuje bezpośrednio w liderów rynku miesięczników gospodarczych: „Manager Magazine” i „Forbesa”.
— Nie chcemy ścierać się z niemieckimi wydawcami Znaleźliśmy niszę. Oferta pism biznesowych w Polsce jest dość uboga i jest miejsce na nowy tytuł — mówi Wiesław Migut. Zaznacza przy tym, że projekt jest oryginalny i nie chodzi o reanimację „Businessman Magazine”, choć przyznaje, że taką opcję także rozważał.
Silną stroną tytułu ma być prenumerata.
— Z naszych baz danych wynika, że powinniśmy liczyć na 10 tys. prenumeratorów — uważa Wiesław Migut.