Nowy rynek wymaga nowych usług

Klientom nie wystarcza już sprzęt. Oczekują nowych usług. Dlatego trzeba inwestować w innowacje — mówi Joe Kelly, szef komunikacji w Huawei.

 

NOWE MOŻLIWOŚCI:
Zobacz więcej

NOWE MOŻLIWOŚCI:

Stale poszukujemy innowacji. W naszej strukturze jest też miejsce na współpracę z małymi firmami i start-upami — mówi Joe Kelly, szef komunikacji w Huawei.kacji w Huawei. ARC

W dzisiejszych czasach postęp technologiczny następuje w niewiarygodnie szybkim tempie. Jak bardzo istotne, z punktu widzenia firm, jest to, by śledzić zmiany na rynku i nie pozostawać w tyle za konkurencją?

W dużej czy w małej firmie, bez względu na branżę, liczyć będą się przede wszystkim kompetencje technologiczne. Można to dostrzec, patrząc na firmy takie jak Uber lub Airbnb. One wprowadziły przełomowe rozwiązania na rynek.

Czy aby wygrać rywalizację, trzeba być pierwszym na rynku z nowym produktem lub usługą?

To zależy od samego produktu. Cykl życia urządzeń bywa dosyć krótki. Niektórzy ludzie zmieniają telefon co sześć miesięcy. W tym zakresie oznacza to cykliczną pracę nad innowacjami i nowymi produktami wprowadzanymi na rynek. Ale w innych przypadkach możemy mówić o długoterminowości rozwiązań. Przykład: rozpoczęliśmy badania w zakresie 5G w 2009 r. i uważamy, że sieć będzie komercyjnie dostępna nawet w 2020 r., oznacza to 11 lat inwestowania w projekt. Może się też okazać, że będzie to trwało dłużej.

Teraz jesteście na etapie sieci 4.5G. To forma pośrednia między 4G a 5G?

To ewolucja sieci 4G, która ma swoje ograniczenia. 4.5G oznacza nawet dziesięciokrotnie szybsze połączenie. Jest to też most pomiędzy światem 4G i 5G, które zapoczątkuje zupełnie nową erę. Wierzymy, że w 2016 r. uda się już wdrożyć 60 komercyjnych sieci 4,5G.

Dążenie do stworzenia nowej sieci to jedno. Jakie inne, istotne dla sektora mobile trendy obserwujemy dziś na rynku?

Obecnie penetracja urządzeń mobilnych przekracza poziom 100 proc. Rynek mobilny, chcąc zachować tempo wzrostu, nie może już stawiać wyłącznie na zwiększenie sprzedaży urządzeń. 4.5G kieruje ich w stronę rozwiązań internetu rzeczy (IoT) i prezentowania nowych usług. Konsumenci oczekują teraz lepszych doświadczeń w użytkowaniu urządzeń. Szybkość połączenia ma duże znaczenie, zwłaszcza przy rozwiązaniach IoT. Internet rzeczy stwarza olbrzymie możliwości rynkowe.

Z punktu widzenia firm istotne jest więc inwestowanie w centra badawcze i ośrodki R&D, w których te nowe rozwiązania mogą być tworzone. W jaki sposób działają punkty badawcze w Huawei?

Działają w dwóch formułach. Czasem mają geograficznie okre- ślaną specjalizację. Na przykład w krajach nordyckich naszą specjalnością będzie mobile, w Wielkiej Brytanii jest to elektronika, w Dolinie Krzemowej, bez niespodzianek — software. Ale oczywiście pomiędzy wszystkimi ośrodkami istnieje współpraca. I w zależności od tego, jak zmienia się technologia, uruchamiamy nowe ośrodki. Wraz z rozwojem całego biznesu rozwijamy też infrastrukturę R&D. W tej całej strukturze jest też miejsce na współpracę z małymi firmami i start-upami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Nowy rynek wymaga nowych usług