Nowy standard: made in Śląsk

opublikowano: 12-03-2013, 00:00

Śląski przemysł kreatywny i kulturalny jednoczy siły. O lepszą pozycję rynkową powalczy pod parasolem klastra.

Reklama, rękodzieło, design, film, video, fotografia, media tradycyjne i elektroniczne, muzyka, sztuki wizualne, moda — to tylko część branż, które według klasyfikacji Unii Europejskiej (UE) można zaliczyć do przemysłu kreatywnego.

Posiłkując się tą właśnie definicją, Stowarzyszenie Animatorów Wszechstronnego Rozwoju Młodzieży rozpoczęło w Gliwicach realizacją projektupod hasłem: Utworzenie klastra przemysłów kreatywnych i kulturalnych „Made in Śląsk”. Inaugurację zaplanowano na 14 marca 2013 r. Zadaniem klastra będzie promocja i sektora, i przedsiębiorców, tym bardziej że na Śląsku w tej dziedzinie uaktywnia się wiele małych firm, działających wyłącznie w skali regionu. Samodzielnie trudno im zwiększyć zasięg.

— Korzyści płynące ze skupienia firm z branży są wielopoziomowe. Współpraca z jednostkami badawczymi i uczelniami przyspiesza wdrażanie nowych technologii i rozwiązań w firmach. Uczestnicy mają ułatwiony dostęp do infrastruktury  i usług. Koncentracja powoduje rozszerzenie oferty. Dobra rozpoznawalność klastra przyspiesza skuteczną promocję jego uczestników — wylicza Łukasz Kasprzyk, menedżer projektu. W planie jest więc utworzenie marki Made In Śląsk, wspólnej dla firm zrzeszonych w klastrze.

Działanie pod jednym szyldem nie będzie się wiązać z utratą dotychczasowej tożsamości przedsiębiorstw, wzmocni natomiast pozycję firm przy realizacji wspólnych projektów, np. podczas wizyt studyjnych czy targów branżowych. Powstać ma również portal internetowy prezentujący działalność klastra i poszczególnych firm.

Dodatkowo w ramach projektu zostanie opracowane studium wykonalności centrum kreatywnego „Fabryka Kreatywności” — analiza wykaże, jakie są szanse utworzenia w Gliwicach centrum rozwoju przemysłów kreatywnych i kulturalnych.

Uczestnictwo w projekcie zadeklarowało już ponad 20 lokalnych firm, a inicjatywę objęły patronatem Politechnika Śląska w Gliwicach, Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach, Agencja Rozwoju Lokalnego oraz Instytut Informatyki Teoretycznej i Stosowanej PAN. Projekt jest współfinansowany z budżetu UE.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane