Nowy stary plan oddłużenia kolei

ET
opublikowano: 26-02-2008, 00:00

Najpierw skarb państwa pożyczy PKP Polskie Linie Kolejowe 1,86 mld zł na modernizację infrastruktury. Kolej spłaci dług m.in. udziałami w PKP Przewozy Regionalne. Następnie skarb państwa oddłuży spółkę, przekazując jej 2,16 mld zł. Będzie to rekompensata za dopłaty do biletów, których PKP PR nie dostawały w latach 2001-04. Z tej puli przewoźnik spłaci długi wobec innych spółek PKP. Z wyczyszczoną hipoteką trafi w ręce samorządów. Tak w skrócie wygląda rządowy program oddłużenia kolei, przejęty, z poprawkami, po poprzedniej ekipie. Nowością jest pożyczka dla PKP PLK. Zgodnie z wcześniejszą wersją, spółka miała dostać pieniądze od PKP PR, których oddłużanie miało zakończyć się z końcem 2007 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ET

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu