O dobrego pracownika trzeba dbać

opublikowano: 11-07-2019, 22:00

Większość osób zatrudnionych w małych firmach uważa, że powinny one lepiej dostosowywać pozapłacowe świadczenia do ich potrzeb.

Firma badawcza SW Research na zlecenie ubezpieczyciela Metlife sprawdziła, co ma największy wpływ na lojalność pracowników małych spółek i ich przywiązanie do miejsca pracy. Respondenci najczęściej wymieniali przyjazną atmosferę, bliskość miejsca zamieszkania oraz zrozumienie i indywidualne podejście do potrzeb pracownika. Ważna jest dla nich także możliwość kontaktu z ludźmi o różnych zainteresowaniach oraz specjalne ubezpieczenie, np. życiowe lub zdrowotne.

Z badania wynika również, że osoby zatrudnione w małych firmach doceniają zaangażowanie pracodawców. Większość, bo około 70 proc. ankietowanych, uważa, że pracodawca dba o ich potrzeby. Część (ok. 32 proc.) ocenia te starania bardzo wysoko. Jednocześnie ok. 20 proc. osób sądzi, że pracodawcy nie starają się odpowiedzieć na ich indywidualne potrzeby.

Aż 90 proc. pracowników małych przedsiębiorstw uważa, że ich związek z firmą stanie się znacznie bardziej trwały, jeśli pracodawca dostosuje profity do ich konkretnych potrzeb. Dotyczy to również ubezpieczenia.

— Standardowa grupowa polisa na życie i ogólna prywatna opieka medyczna zaspokajają tylko podstawowe potrzeby, wspólne dla wszystkich osób zatrudnionych w danej firmie. Natomiast dobrze dopasowane ubezpieczenie zwiększa poczucie bezpieczeństwa pracownikówi daje im poczucie, że w trudnej sytuacji mogą liczyć na takie wsparcie, jakiego potrzebują — twierdzi Mirosław Kisyk, prezes zarządu i dyrektor generalny MetLife.

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Natomiast Jakub Bińkowski, sekretarz departamentu prawa i legislacji w Związku Przedsiębiorców i Pracodawców (ZPP), podkreśla, że dbanie o pracowników jest obecnie niezwykle ważne, ponieważ mamy do czynienia z wyjątkową sytuacją na rynku pracy.

— Po długim okresie cechującym się wysokim bezrobociem i wyraźnie dominującą pozycją pracodawców w relacjach z pracownikami nadszedł czas, w którym popyt na pracę jest zdecydowanie wyższy niż jej podaż. W związku z tym pracodawcy muszą o najlepszych pracowników konkurować — mówi Jakub Bińkowski.

Jego zdaniem przedsiębiorcy mogą dużo zyskać, zwracając uwagę na miękkie aspekty swoich relacji z pracownikami, takie jak tworzenie przyjaznej atmosfery, jak i otworzenie się na zindywidualizowane potrzeby, specyficzne dla każdego pracownika, uzależnione od jego cech charakteru i zajmowanego stanowiska.

— Wnioskując z badania, kombinacja tych dwóch czynników powinna przynieść dobre efekty dla każdego pracodawcy, któremu zależy na pozyskaniu nowych pracowników lub utrzymaniu w firmie dotychczasowej załogi. To dobre wiadomości dla mniejszych pracodawców — podmiotów mikro- i małych — ponieważ są one dużo bardziej elastyczne niż korporacje, a zatem są w stanie znacznie szybciej odpowiedzieć na potrzeby swoich pracowników — mówi Jakub Bińkowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu