W sektorze B2B łatwiej budować lojalność klientów, gdy korzysta się z narzędzi online — wynika z badania „Platformy online i rozwiązania mobilne przekształcają handel w sektorze B2B” („Online and Mobile are Transforming B2B Commerce”), przeprowadzonego przez Forrester Consulting na zlecenie firmy hybris, należącej do SAP. Cennym kanałem sprzedaży stają się również urządzenia mobilne.
— Firmy z sektora B2B powinny wypracować skuteczne strategie w dziedzinie handlu elektronicznego. W przeciwnym razie muszą liczyć się z ryzykiem utraty klientów na rzecz rywali, którzy udostępniają już narzędzia e-commerce — twierdzi Brian Walker, wiceprezes ds. strategicznych w hybris. Badanie przeprowadzono na grupie 717 firm z sektora B2B z Ameryki Północnej, krajów EMEA (region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki ) oraz Dalekiego Wschodu.
50%
Tylu respondentów, aktywnych online, zadeklarowało, że ich klienci szukają informacji o oferowanych produktach.
69%
Tyle firm prowadzących online sprzedaż B2B zamierza zrezygnować z drukowania tradycyjnych katalogów.
50%
Tylu klientów B2B używa smartfonów do poszukiwania informacji oraz dokonywania zakupu.