O sukcesie Expo XXI zadecyduje cena

Marlena Kaczmarek
opublikowano: 2001-05-09 00:00

O sukcesie Expo XXI zadecyduje cena

Nowe centrum wystawiennicze Expo XXI budzi emocje warszawskiej branży targowej. Właściciele centrum są pewni swojej oferty. Jednak dotychczasowi organizatorzy targów w Warszawie podchodzą do tematu ostrożniej — twierdząc, że punktem wyjścia do rozpoczęcia rozmów z Grupą Expomedia zawsze będzie cena za wynajęcie powierzchni wystawienniczej w Expo XXI.

Urszula Potęga prezes Międzynarodowych Targów Polska

- Właścicieli centrum Expo XXI nie traktuję jako konkurencję. Posiadają nowoczesną powierzchnię wystawienniczą i my możemy z niej skorzystać. Punktem wyjścia do jakichkolwiek decyzji jest jednak cena, jaką właściciele centrum wyznaczą za metr kwadratowy. Początkowo mowa była o 3 USD dla organizatora, ale do tego dochodzą koszta usług dodatkowych — jak woda, telefon, zabudowa. Nie przeniosę się do nowego centrum, jeśli w rezultacie będę musiała podnieść cenę moim wystawcom. Dlatego w chwili obecnej ani nie zaprzeczam możliwości podjęcia współpracy z Expo XXI, ani też tego nie zapowiadam.

Sławomir Majman dyrektor Biura Reklamy — Zarządu Targów Warszawskich

- Polskich organizatorów interesuje możliwość korzystania z nowego centrum, o ile właściciel zaproponuje rozsądne warunki. Centrum Expo XXI ma jednak główną wadę — jest zbyt drogie i nie ma do niego dojazdu. Tymczasem miasto ma inwestycyjny plan rozbudowy centrum w Pałacu Kultury i Nauki, zakładający m.in. dobudowę 4,5 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej.

Constantine Bridgeman dyrektor zarządzający CEE Exhibitions

- Naszym atutem jest to, że nie przekraczając poziomu cen innych organizatorów, oferujemy klientom znacznie nowocześniejsze warunki techniczne. Zgodnie z ich indywidualnymi życzeniami, gwarantujemy dostęp do Internetu, telefonu, faxu i np. wody na każdym stanowisku, czego nie jest w stanie zapewnić wielu innych organizatorów.