Carbon Studio, notowany na NewConnect producent gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), zwiększył w pierwszym kwartale zysk netto do 0,86 mln zł z 0,24 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody w tym czasie wzrosły dwukrotnie, tj. do 1,65 mln zł z 0,82 mln zł. W całym pierwszym półroczu spółka wygenerowała 1,39 mln zł zysku netto i 2,6 mln zł przychodów.
– W dużej mierze to zasługa sprzedaży naszej serii „The Wizards”. Niedawno informowaliśmy, że sprzedaż wszystkich gier z tej serii sięga obecnie 250 tys. egzemplarzy. Zbiegło się to z przekroczeniem progu 50 tys. kopii na samych goglach Oculus Quest. To wysoki i satysfakcjonujący wynik, zwłaszcza jak na produkcje osadzone w świecie VR – informuje Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio.

6 maja producent gier wprowadził na rynek najnowszą część z serii „The Wizards” o nazwie „Dark Times” w nowej odsłonie – na gogle Oculus Quest i Oculus Quest 2. Projekt został bardzo dobrze przyjęty, co zaowocowało zwrotem kosztów produkcji na platformie Oculus w niespełna 48 godzin od premiery.
Firma rozpoczęła prace mające na celu rozszerzenie rozgrywki „Dark Times” o tryb kooperacyjny, który zostanie wprowadzony jako bezpłatny dodatek dla posiadaczy gry. „Dark Times” od czerwca 2020 r. dostępny jest również w wersji na PC VR, w tym na Oculus Rift, Valve Index oraz HTC Viveport.
Obecnie producent gier VR testuje swój największy projekt - „Tempestfall”. Premiera gry w popularnym uniwersum Warhammera zaplanowana jest na czwarty kwartał. Z tytułem tym Carbon Studio wiąże duże nadzieje – zarząd uważa, że potencjał gry jest co najmniej kilkukrotnie wyższy niż w przypadku gier spod znaku „The Wizards”. Najnowszy trailer zaprezentowany został podczas pokazu w ramach festiwalu Skulls. Od początku maja do końca lipca miniatura gry na Steam została wyświetlona ponad 3 mln razy. Tytuł współtworzony jest razem z notowanym na londyńskiej giełdzie Games Workshop, właścicielem praw do marki Warhammer. Obecnie spółka prowadzi fazę testową gry. Projekt jest również w procesie weryfikacji zgodności ze światem Warhammera.
Carbon Studio od 2019 r. notowane jest na NewConnect. Kapitalizacja spółki to blisko 80 mln zł. Gliwicka firma planuje zmienić rynek notowań.
– W ostatnich tygodniach rozpoczęliśmy przygotowania do sporządzenia prospektu emisyjnego. Jeszcze w tym roku planujemy jego złożenie – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio.
Plany debiutu na NewConnct ma spółka zależna Carbon Studio - Iron VR.