Film jest dostępny tutaj. Data jego premiery jest nieprzypadkowa. W piątek przypada Międzynarodowy Dzień Ochrony Środowiska. Premiera filmu, którego powstanie to głównie zasługa Luca Bessona i fotografa Yanna Arthusa-Bertranda, nastąpiła równocześnie w 85 krajach, w kinach, w telewizji, na DVD i w Internecie.
Wiele po projekcie obiecuje sobie YouTube.
- Nie pokazujemy tylko psów i deskorolkarzy – powiedział Anthony Zameczkowski, menedżer YouTube w Europie. – Dzięki nam można osiągnąć 350 mln unikalnych użytkowników miesięcznie – podkreślił.
YouTube chce pozyskać reklamodawców, niechętnych do pokazywania się przy krótkich klipach dominujących w serwisie. Szacuje się, że tylko ok. 3 proc. klipów opublikowanych w serwisie towarzyszy reklama. Spółka, której właścicielem jest Google, chce po raz pierwszy osiągnąć zysk, w czym ma pomóc umożliwienie użytkowanikom oglądania całych filmów.
Credit Suisse szacuje, że przychody YouTube wzrosną w tym roku o 20 proc. do 240 mln USD.
Poniżej trailer filmu:
MD, Bloomberg