Od pomysłu do globalnego rynku

DI
opublikowano: 13-03-2018, 22:00

Studenci, którzy mają ciekawy koncept biznesowy dotyczący motoryzacji, mogą wystartować w międzynarodowym konkursie.

Ruszyła piąta edycja Valeo Innovation Challenge — konkursu dla innowacyjnych żaków. Zainteresowani powinni stworzyć zespół złożony z dwóch do pięciu osób (może się w nim znaleźć także nauczyciel lub profesor). Jego zadaniem będzie opracowanie innowacji wpisującej się w jedno z trzech zagadnień elektryzujących fanów branży motoryzacyjnej: chodzi o elektryfikacjępojazdów, autonomiczne samochody lub mobilność cyfrową. Projekty zostaną ocenione przez ekspertów od przedsiębiorczości i przedstawicieli Valeo. Wybiorą oni dziewięć finałowych zespołów. Te otrzymają wsparcie specjalistów — niezbędną wiedzę o przemyśle motoryzacyjnym, technologii i modelach biznesowych. Dzięki temu będą mogły udoskonalić swoje koncepty. Wybrane zespoły zaprezentują się podczas finałów, które odbędą się jesienią w Paryżu. Każdy będzie mógł przekonać jury do swojego projektu, prezentując nagrania wideo, prototypy, eksperymenty lub inne materiały.

Jury złożone z liderów branży technologicznej i biznesu wybierze trzy zwycięskie zespoły. Między zwycięzców zostanie rozdzielonych 200 tys. EUR (wyłoniony zostanie jeden zwycięzca nagrody głównej i dwaj finaliści). Trzy młode start-upy, które powstaną w rezultacie projektu, dostaną także bezpośrednie wsparcie ekspertów Valeo, a w każdym z nich firma obejmie 5 proc. udziałów. W zeszłorocznym konkursie Valeo Innovation Challenge wzięło udział niemal 5 tys. studentów z całego świata. Co istotne, jednym ze zwycięskich zespołów była drużyna z Polski. Termin zgłoszeń mija 30 marca. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Od pomysłu do globalnego rynku