Czytasz dzięki

Odbicie na Wall Street

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 22-09-2020, 22:14
aktualizacja: 22-09-2020, 22:17

Po dającej nadzieję na odreagowanie ostatniej fazie poniedziałkowej sesji na Wall Street, która zakończyła się spadkami indeksów, we wtorek rynek liczył na odbicie. I tak się w istocie stało, choć zwyżka miała bardzo nerwowy charakter. Dopiero końcówka stała pod znakiem wyraźnej przewagi strony popytowej.

Ostatecznie na finiszu notowań, indeks największych blue chipów Dow Jones IA drożał o 0,52 proc. Wskaźnik szerokiego rynku S&P500 zyskiwał 1,05 proc. Z kolei technologiczny Nasdaq umacniał się o 1,71 proc.

NYSE, Wall Street
fot. Bloomberg

Wtorkowe odbicie napędzane było przede wszystkim wzmocnieniem wycen spółek reprezentujących sektor zaawansowanych technologii, w tym walorów Amazona. Kurs największego na świecie detalisty sieciowego rósł momentami o 4 proc. po tym jak broker Bernstein podwyższył rekomendację walorów do „przeważaj” uzasadniając decyzję oczekiwaniem kontynuacji pozytywnych trendów (w tym wzrostu liczby subskrybentów) obserwowanych od wybuchu pandemii.

Wśród drożejących papierów były też wyemitowane przez Apple, Microsoft, Alphabet i Facebook.

Inwestorzy nabywali akcje licząc na kolejne wsaprcie dla gospodarki zarówno ze strony rządu, jak i władz monetarnych. W tym drugim przypadku przewodniczący Fed Jerome Powell rozpoczął we wtorek cykl trzech wystąpień na Kapitolu, w których miał zaapelować do prawodawców o zgodę odnośnie nowego programu wsparcia. 

Wcześniej, jeden z jego podwładnych, przewodniczący Banku Rezerw Federalnych z Chicago, Chris Evans powiedział, że bez nowej stymulacji fiskalnej gospodarka USA może mierzyć się z długotrwałym, powolnym ożywienie, jeśli nawet nie recesją. 

Taniały papiery Tesli. Sięgająca momentami ponad 5 proc. przecena wynikała z reakcji na ostrzeżenie wystosowane przez założyciela i CEO spółki Elona Muska odnośnie trudności w przyspieszeniu produkcji w związku z silnym uzależnieniem od aluminiowych części. 

Zniżkowała też wycena akcji Oracle. To rezultat spekulacji, że Pekin raczej nie zaakceptuje proponowanej umowy odnośnie inwestycji producenta oprogramowania i koncernu Walmart w serwis TikTok.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane