Czytasz dzięki

Odbicie reklam napędza przychody Pinteresta

ARŻ
opublikowano: 31-07-2020, 19:00

Platforma społecznościowa osiągnęła lepsze niż oczekiwano kwartalne wyniki. W okresie pandemii zyskała większą liczbę użytkowników, a bojkot Facebooka przyciągnął reklamodawców, pisze Reuters.

W drugim kwartale roku liczba użytkowników Pinteresta wzrosła o 39 proc. do 416 mln. To więcej niż przewidywali analitycy.

Zobacz więcej

Aplikacja Pinterest

Bloomberg

Firma ocenia, że przychody za bieżący kwartał wzrosną o około 30 proc. rok do roku. Całkowity przychód wzrósł o 4 proc. do 272 mln USD. To również więcej niż szacowano.

„Bojkot reklam w serwisach należących do Facebooka dał Pinterestowi okazję do zdobycia niektórych budżetów i poinformowania reklamodawców o tym, czym się wyróżnia” – stwierdził dyrektor finansowy Todd Morgenfeld.

Pinterest obniżył całkowite wydatki o około 74 proc., co pomogło zmniejszyć stratę netto do 100,7 mln USD w kwartale zakończonym 30 czerwca ze straty w wysokości 1,16 mld USD w zeszłym roku.

Na dobre wyniki spółki miało wpływ także wdrożenie zaktualizowanej wersji platformy do sprzedaży online. 50 proc. więcej użytkowników odwiedziło aplikację tylko po to, by zrobić zakupy.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ

Polecane