Odbicie reklam napędza przychody Pinteresta

ARŻ
opublikowano: 31-07-2020, 19:00

Platforma społecznościowa osiągnęła lepsze niż oczekiwano kwartalne wyniki. W okresie pandemii zyskała większą liczbę użytkowników, a bojkot Facebooka przyciągnął reklamodawców, pisze Reuters.

W drugim kwartale roku liczba użytkowników Pinteresta wzrosła o 39 proc. do 416 mln. To więcej niż przewidywali analitycy.

Aplikacja Pinterest
Aplikacja Pinterest
Bloomberg

Firma ocenia, że przychody za bieżący kwartał wzrosną o około 30 proc. rok do roku. Całkowity przychód wzrósł o 4 proc. do 272 mln USD. To również więcej niż szacowano.

„Bojkot reklam w serwisach należących do Facebooka dał Pinterestowi okazję do zdobycia niektórych budżetów i poinformowania reklamodawców o tym, czym się wyróżnia” – stwierdził dyrektor finansowy Todd Morgenfeld.

Pinterest obniżył całkowite wydatki o około 74 proc., co pomogło zmniejszyć stratę netto do 100,7 mln USD w kwartale zakończonym 30 czerwca ze straty w wysokości 1,16 mld USD w zeszłym roku.

Na dobre wyniki spółki miało wpływ także wdrożenie zaktualizowanej wersji platformy do sprzedaży online. 50 proc. więcej użytkowników odwiedziło aplikację tylko po to, by zrobić zakupy.

 

 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane