Odpowiadamy na potrzeby klientów

  • Materiał partnera
opublikowano: 07-01-2021, 10:24
aktualizacja: 07-01-2021, 11:53

Rozmowa z Bogdanem Maciągiem i Martą Rudnicką, wspólnikami Lider-Hurt.

Żeby odnosić sukcesy, konieczna jest codzienna praca, ale też duch walki, który pozwala podejmować nowe wyzwania i rywalizować o znaczącą pozycję wśród konkurencji – podkreśla Bogdan Maciąg, założyciel firmy Lider-Hurt.

Rynek elektroniczny jest jednym z najszybciej rozwijających się w Polsce, konkurencja jest bardzo silna. Mimo to państwa firma nieustannie się rozwija i zajmuje na nim ugruntowaną pozycję. W jaki sposób udaje się państwu zdobywać zaufanie klientów?

B.M. Nie jest łatwo prowadzić przedsiębiorstwo handlowe w Polsce, bo państwo nie wspiera naszej działalności. Żeby odnosić sukcesy, konieczna jest codzienna praca, ale też duch walki, który pozwala podejmować nowe wyzwania i rywalizować o znaczącą pozycję wśród konkurencji. Naszą mocną stroną jest różnorodność dostępnych towarów. Współpracujemy z wieloma dostawcami, oferując ich produkty. Są to m.in. Babyliss, Varta, Remington, Russell Hobbs, MPM, Zelmer i wiele innych. W tej chwili jesteśmy dystrybutorami ponad 20 marek, w tym dwóch własnych Libox i Montis. Dzięki temu klient może zrealizować zamówienia na różne kategorie produktowe i substytuować towary u jednego dostawcy. W stałej ofercie posiadamy sprzęt elektroniczny potrzebny w domu, a na życzenie klientów mamy możliwość sprowadzania specjalistycznych produktów. Naszymi odbiorcami są sklepy detaliczne i sieci handlowe w całej Polsce. Zatrudniamy handlowców niemal w każdym województwie. Ich zadaniem jest utrzymanie trwałych relacji z kontrahentami, obserwowanie swoich rynków regionalnych oraz zdobywanie nowych klientów.

M.R. Tym, co jeszcze nas wyróżnia, jest dostępność naszych towarów. Spółka musi koncentrować się na płynnym realizowaniu zamówień, by nie zniechęcać odbiorców brakami w asortymencie. W naszej ofercie znajdują się ponad 3 tys. produktów, które są zmagazynowane i gotowe do wysyłki do klienta w każdym momencie. Przez stałą dostępność wiodących artykułów nasi klienci kojarzą nas jako solidnego i pewnego partnera biznesowego. Atrakcyjność oferty staramy się zwiększać również poprzez konkurencyjne ceny, ciekawe akcje promocyjne i świeży asortyment, dostosowany do aktualnych preferencji i zapotrzebowania.

W obecnych czasach ogromna część sprzedaży przenosi się do internetu. Podczas pandemii COVID-19 klienci częściej robili zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. W jaki sposób firma odpowiedziała na ich potrzeby?

M.R. Dotąd, jako firma handlowa, koncentrowaliśmy się na rynku B2B. Rok 2020 spowodował znaczny wzrost dystrybucji online i wymusił na nas szersze zadbanie o rynek konsumencki. Na nowo uruchomiliśmy stronę B2C – redil.com.pl oraz zadbaliśmy o rozwój naszych sklepów na platformach aukcyjnych. Konsument ma szybki dostęp do zakupów o każdej porze i w każdym miejscu. Kanały online pozwalają klientom na szybkie i wygodne porównanie ceny oraz wybór najlepszej oferty. Wkrótce planujemy wdrożenie nowej wersji platformy sprzedażowej B2B, odpowiadającej aktualnym trendom.

Co jest najmocniejszą stroną państwa przedsiębiorstwa?

B.M. Fundamentem każdego biznesu są ludzie, którzy tworzą firmę i poprzez swoje codzienne zaangażowanie pozwalają jej osiągać sukcesy i umacniać pozycję rynkową. Naszą siłą są odpowiedzialni i kompetentni pracownicy, tworzący zgraną załogę. Spółka Lider-Hurt jest firmą rodzinną, wspólnikami jesteśmy my z małżonką Anną Maciąg oraz nasze dzieci Marcin Maciąg i Marta Rudnicka. Chcemy, by w firmie również panowała rodzinna atmosfera, dlatego każdy traktowany jest na równi i koleżeńsko. Staramy się słuchać pracowników, wyciągać wnioski i wdrażać nowe pomysły do prowadzenia biznesu. Ich spojrzenie jest świeże i często widzą problemy z innej perspektywy niż szefostwo.

M.R. Przede wszystkim dbamy o relacje, ale też o odpowiednio wysokie i systematyczne zarobki. Od lat w firmie działa system nagród i premii dla pracowników. Dbamy o integrację zarówno członków zespołu, jak i ich rodzin. Cieszymy się z niskiej rotacji pracowników. Przez wiele lat nikt z naszej firmy nie odszedł, za to zatrudnionych stale przybywa. Niektórzy są z nami od 15 lat, co jest świadectwem, że praca w naszym przedsiębiorstwie jest satysfakcjonująca.

Profesjonalna obsługa pozwala nam budować pozytywny wizerunek firmy każdego dnia.

Prowadzi pan firmę wspólnie z dziećmi. Jakich lekcji dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem chciałby pan im udzielić?

B.M. Najważniejsze w prowadzeniu biznesu są ciężka praca, pasja i uczciwość. Należy podchodzić z szacunkiem do każdego klienta, bez różnicy czy jest to duży kontrahent, czy pojedynczy odbiorca. Naszą misją jest dostarczanie towarów cechujących się najwyższą jakością, przynoszących klientom zadowolenie. Bardzo ważna jest też umiejętność pielęgnowania trwałych, wieloletnich relacji z partnerami biznesowymi i dostawcami.

Moje hasło przewodnie brzmi „Pracuj i walcz”. Sama ciężka praca to za mało, żeby utrzymywać stały rozwój firmy. Potrzebna jest jeszcze odwaga do podejmowania ryzyka i waleczność, żeby nie odczuwać kompleksów wobec konkurencji, tylko śmiało dążyć do sukcesu.

W najbliższym czasie przed państwa przedsiębiorstwem kolejna spora zmiana.

M.R. To prawda. Z niecierpliwością wyczekujemy przeprowadzki do nowej, budowanej od 2019 r., siedziby firmy. Hurtownia utrzymuje stany magazynowe na poziomie zapewniającym szybką realizację zamówień, ale stałe poszerzanie marki własnej wpływa na potrzebę rozbudowy zaplecza magazynowego, dotychczasowe przestało nam wystarczać. Obecna powierzchnia magazynowa wynosi 600 mkw., nowa będzie miała powyżej 2 tys. mkw. Nasze nowe lokum jest nowoczesne i wyposażone w rozwiązania przyjazne dla środowiska naturalnego, takie jak ekologiczne piece czy energooszczędne oświetlenie. Chcemy iść z biegiem czasu i nadążać nie tylko za trendami panującymi na rynku, lecz również w dziedzinie ekologii. Stały rozwój firmy to nasze największe osiągnięcie i cel na przyszłość.

Libox i Montis – własne marki na rynku
Firmę handlową Lider-Hurt założył w 1998 r. Bogdan Maciąg. W czasie postępującej w Polsce telefonizacji udało mu się odnaleźć niszę na rynku urządzeń elektronicznych, którą skutecznie zagospodarował – zainwestował w sprzedaż stacjonarnych aparatów telefonicznych. Niedługo potem asortyment zaczął rozszerzać się o anteny, kable, radia domowe i samochodowe. Początkowo jednoosobowe przedsiębiorstwo zamieniło się w prężnie działającą spółkę posiadającą w ofercie około 3 tys. produktów i zatrudniającą 30 pracowników. Obecnie przedmiotem działalności firmy jest sprzedaż hurtowa i detaliczna sprzętu elektronicznego, głównie do użytku domowego, na terenie całego kraju. Spółka nieustannie się rozwija, a przełomowym momentem jej działalności była decyzja o wprowadzeniu na rynek własnych marek. Powstały one w odpowiedzi na potrzeby i wymagania klientów.

Marka Libox, w której asortymencie można znaleźć elektronikę użytkową, powstała w 2014 r. we współpracy z wrocławską firmą Bodex. Obecnie oferuje ponad 400 produktów m.in. akcesoria do telewizorów i telefonów, różnego rodzaju przewody i latarki.

W 2019 r. narodziła się marka Montis, której Lider-Hurt jest jedynym właścicielem. Jej celem jest dostarczenie klientom wyselekcjonowanych produktów elektronicznych jak najlepszej jakości, cechujących się wygodą użytkowania i ergonomią obsługi.

Baza produktów obu marek nieustannie się powiększa, aby oferta spełniała oczekiwania odbiorców i odzwierciedlała aktualne trendy. Trudności związane z importem towarów w trakcie pandemii COVID-19 spowodowały przeniesienie części produkcji do polskich wytwórców. Jest to kierunek, w którym firma chciałaby podążać i w dalekich planach rozważa uruchomienie, wspólnie z grupą inwestorów, zakładów produkcyjnych na terenie kraju.

W przyszłości firma chce zwiększać sprzedaż własną marek Libox i Montis, nadal rozszerzając asortyment i rozpoznawalność brandów. Planuje również wyjście z ich ofertą na rynki zagraniczne. Będzie to możliwe dzięki inwestycji w nową siedzibę, do której spółka wkrótce się przeprowadza. Powiększenie infrastruktury, przede wszystkim powierzchni magazynowej, pozwoli na sprawniejsze realizowanie zamówień i poszerzenie możliwości handlowych.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane