Odszkodowanie w koszty firmy

IWA
opublikowano: 16-04-2014, 00:00

Firma może zaliczyć do kosztów odszkodowanie dla pracownika wypłacone po ustaniu zatrudnienia — uważa NSA.

Odszkodowanie jako skutek ugody przed sądem pracy dotyczącej nieprawidłowego rozwiązania umowy z pracownikiem może być zaliczone do kosztów podatkowych pracodawcy. Niezależnie od formuły zakończenia stosunku pracy przyjętej w ugodzie, świadczenia z tym związane mają też związek z przychodami pracodawcy — uznał Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) w ustnym uzasadnieniu wyroku, który zapadł przed kilkoma dniami (sygn. akt II FSK 1122/12). Jak informuje PwC, sprawa dotyczyła pracownika zwolnionego dyscyplinarnie. Przed sądem pracy doszło do ugody, pracodawca przystał na rozwiązanie umowy za porozumieniem stron i zobowiązał się wypłacić wynagrodzenie miesięczne tytułem odszkodowania. Pracodawca zakwalifikował je do kosztów, co organ podatkowy zakwestionował w wydanej interpretacji indywidualnej. Stwierdził, że pomiędzy takim wydatkiem a przychodami firmy brakuje związku przyczynowo-skutkowego. Na wszystkich etapach postępowania sądowego rację przyznawano pracodawcy. Ostatecznie NSA stwierdził, że odszkodowanie za nieprawidłowe rozwiązanie umowy o pracę to typowy wydatek związany z zatrudnieniem pracowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: IWA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu