OFE CU ma już około 470 tys. klientów
Ponad 1,5 mln klientów zwerbowali akwizytorzy do swoich funduszy emerytalnych. UNFE zarejestrował do tej pory przeszło 250 tys. osób zajmujących się dystrybucją emerytur. Średnio na jednego akwizytora przypada 6 podpisanych umów z klientami.
Nadal około 80 proc. rynku należy do trzech funduszy emerytalnych, zarządzanych przez towarzystwa emerytalne tworzone m.in. przez trzech liderów w ubezpieczeniach życiowych: PZU Złota Jesień, Nationale Nederlanden oraz Commercial Union. Do nich również należy większość zarejestrowanych akwizytorów — ponad 150 tys.
PZU zwalnia tempo
OFE Złota Jesień traci dotychczasową mocną pozycję lidera pod względem liczby klientów. Obecnie taką samą liczbę osób co OFE PZU deklaruje także OFE Nationale-Nederlanden — około 320 tys. Przy czym OFE PZU ma zarejestrowanych około 90 tys. akwizytorów. Oznacza to, że na jednego akwizytora przypada 3,5 umowy. OFE NN ma około 36 tys. akwizytorów, co daje 8,8 umowy na jednego przedstawiciela. Liderem na rynku emerytalnym okazuje się natomiast Commercial Union OFE BPH CU WBK, który według nieoficjalnych danych ma około 470 tys. klientów.
Są to jednak dane nie potwierdzone przez kierownictwo PTE zarządzającego tym OFE. Fundusz Commercial Union okazuje się również liderem, jeśli policzyć liczbę podpisanych umów na jednego akwizytora — około 20 (ponad 23 tys. zarejestrowanych akwizytorów).
Szwajcarska precyzja
Pozostałe fundusze emerytalne mają już znacznie mniej klientów. Zurich Solidarni OFE zdobył ich ponad 100 tys. Jednak dokładną liczbę, jak poinformowała Danuta Świdnicka, OFE poda dopiero w połowie kwietnia. Liczba akwizytorów funduszu przekracza 13 tys.
OFE Dom podał jedynie średnią dzienną liczbę podpisanych umów — 1750. Oznacza to, że do wczoraj akwizytorzy funduszu mogli zdobyć blisko 70 tys. umów. Nieznana u nas do niedawna brytyjska firma Norwich Union, która rozpoczęła działalność w Polsce od utworzenia PTE, ma już około 60 tys. klientów i około 5,5 tys. zarejestrowanych dystrybutorów. Fundusz Skarbca Emerytury przekroczył zaś liczbę 55 tys. klientów, których przekonało 6,8 tys. akwizytorów.