Ogłoszenie szyte na miarę

17-01-2018, 22:00

Kandydatów z pokolenia X do firmy przyciągną zarobki, milenialsów elastyczna forma zatrudnienia, a generację Z — nowe technologie.

Skuteczne ogłoszenie o pracę musi trafiać w potrzeby ludzi, na których szczególnie nam zależy. Inne treści zainteresują generację X, a inne przedstawicieli pokolenia Y czy Z. Elementem, który przykuje uwagę tych pierwszych, jest podkreślenie miejsca wykonywania pracy. Dla tych pracowników ważne jest własne biurko i krzesło. Ponadto ta generacja szczególnie ceni sobie etat, a więc umowy o pracę.

— Ogłoszenie skierowane do pokolenia X powinno zawierać informację o wynagrodzeniu. Najlepiej, by była to kwota brutto — w widełkach, w ujęciu miesięcznym bądź rocznym — radzi Joanna Żukowska, ekspertka serwisu MonsterPolska.pl. Dodatkowo, zwracając się do iksów, wskazane jest podkreślenie pozycji, jaką firma zajmuje na rynku — to pokolenie lubi pracować w prestiżowych przedsiębiorstwach. Natomiast pracownicy z generacji Y cenią fakt, że firmy dają im pewną niezależność.

Chcą poczuć, że praca jest stabilna, ale jednocześnie oczekują, że będzie ona choć częściowo zdalna. Ważny jest dla nich szacunku pracodawcy do ich prywatnego czasu — cenią sobie filozofię work & balance. Warto też podkreślić, ze igreki zwracają szczególną uwagę na atmosferę, która panuje w miejscu zatrudnienia — w ogłoszeniu o pracę można wspomnieć o tym atucie. — Pokolenie Y docenia, gdy pracodawca oferuje system szkoleń pozwalający pracownikom na podnoszenie kwalifikacji. Traktują to jako sygnał, że pracodawca inwestuje w ich rozwój — podpowiada Joanna Żukowska.

Zetki docenią pracodawców, którzy zaoferują im możliwość pracy przez internet. Dla nich wykonywanie obowiązków zawodowych od godz. 9 do 17 przy biurku w siedzibie firmy jest mało atrakcyjne. Tym bardziej że — według nich — większość zadań jest możliwa do wykonania za pomocą wideoczatów.

— Pokolenie Z nastawione jest na zadania, a nie na czas ich wykonania. Zaznaczenie, że praca skupia się na realizowaniu konkretnych wyzwań, może przyciągnąć uwagę młodych — podkreśla Joanna Żukowska. W ogłoszeniu skierowanym do zetek nie należy też pomijać kwestii wynagrodzenia — oczekują oni informacji o widełkach płacowych lub zapewnienia, że temat pieniędzy pojawi się podczas rozmowy rekrutacyjnej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Ogłoszenie szyte na miarę