Ogłoszenie szyte na miarę

opublikowano: 17-01-2018, 22:00

Kandydatów z pokolenia X do firmy przyciągną zarobki, milenialsów elastyczna forma zatrudnienia, a generację Z — nowe technologie.

Skuteczne ogłoszenie o pracę musi trafiać w potrzeby ludzi, na których szczególnie nam zależy. Inne treści zainteresują generację X, a inne przedstawicieli pokolenia Y czy Z. Elementem, który przykuje uwagę tych pierwszych, jest podkreślenie miejsca wykonywania pracy. Dla tych pracowników ważne jest własne biurko i krzesło. Ponadto ta generacja szczególnie ceni sobie etat, a więc umowy o pracę.

— Ogłoszenie skierowane do pokolenia X powinno zawierać informację o wynagrodzeniu. Najlepiej, by była to kwota brutto — w widełkach, w ujęciu miesięcznym bądź rocznym — radzi Joanna Żukowska, ekspertka serwisu MonsterPolska.pl. Dodatkowo, zwracając się do iksów, wskazane jest podkreślenie pozycji, jaką firma zajmuje na rynku — to pokolenie lubi pracować w prestiżowych przedsiębiorstwach. Natomiast pracownicy z generacji Y cenią fakt, że firmy dają im pewną niezależność.

Chcą poczuć, że praca jest stabilna, ale jednocześnie oczekują, że będzie ona choć częściowo zdalna. Ważny jest dla nich szacunku pracodawcy do ich prywatnego czasu — cenią sobie filozofię work & balance. Warto też podkreślić, ze igreki zwracają szczególną uwagę na atmosferę, która panuje w miejscu zatrudnienia — w ogłoszeniu o pracę można wspomnieć o tym atucie. — Pokolenie Y docenia, gdy pracodawca oferuje system szkoleń pozwalający pracownikom na podnoszenie kwalifikacji. Traktują to jako sygnał, że pracodawca inwestuje w ich rozwój — podpowiada Joanna Żukowska.

Zetki docenią pracodawców, którzy zaoferują im możliwość pracy przez internet. Dla nich wykonywanie obowiązków zawodowych od godz. 9 do 17 przy biurku w siedzibie firmy jest mało atrakcyjne. Tym bardziej że — według nich — większość zadań jest możliwa do wykonania za pomocą wideoczatów.

— Pokolenie Z nastawione jest na zadania, a nie na czas ich wykonania. Zaznaczenie, że praca skupia się na realizowaniu konkretnych wyzwań, może przyciągnąć uwagę młodych — podkreśla Joanna Żukowska. W ogłoszeniu skierowanym do zetek nie należy też pomijać kwestii wynagrodzenia — oczekują oni informacji o widełkach płacowych lub zapewnienia, że temat pieniędzy pojawi się podczas rozmowy rekrutacyjnej.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane