PRESS: Wśród ogólnopolskich stacji radiowych w pierwszym kwartale tego roku najwięcej na reklamach zarobił RMF FM. Radio WAWa jest liderem wśród stacji ponadregionalnych, a warszawskie Radio Pogoda 101,1 FM Złote Przeboje – lokalnych.
Według danych CR Media (bez uwzględnienia rabatów i autopromocji) w pierwszym kwartale br. RMF FM zarobił 61,4 mln zł (wzrost o 25 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.). Drugie jest Radio Zet – 56 mln zł (wzrost o 17 proc.). Dużo lepsze niż rok temu wyniki osiągnęły dwie stacje publiczne: Program I Polskiego Radia – 11,6 mln zł (wzrost o 59 proc.) i Program III Polskiego Radia – 7,2 mln zł (wzrost o 33 proc.).
Wśród stacji ponadregionalnych (mają więcej niż siedem nadajników) najwięcej na reklamach zarobiło Radio WAWa – 2,8 mln zł (spadek o 12 proc). Druga jest Radiostacja – 1,5 mln zł (wzrost o 128 proc.), a trzeci Tok FM 561 tys. zł (wzrost o 3 proc.).
Radio Pogoda 101,1 FM Złote Przeboje otwiera pierwszą dziesiątkę najlepiej zarabiających stacji lokalnych. Zarobiło 4,6 mln zł (spadek o 2 proc.). Na drugie miejsce z czwartego awansowało Radio Eska Poznań – 3,1 mln zł (wzrost o 19 proc.). Trzecie jest Radio Eska Warszawa – 3 mln zł (spadek o 19 proc.). Następne miejsca zajmują: Radio Eska Wrocław – 2,6 mln zł (wzrost o 4 proc.), katowickie Złote Przeboje Karolina 91,2 FM – 2,3 mln zł (spadek o 15 proc.), Radio Eska Łódź – 2,1 mln zł (spadek o 16 proc.), łódzkie Radio Parada – 2,1 mln (spadek o 12 proc.), Planeta z Katowic – 2,0 mln zł (wzrost o 43 proc.), warszawskie Radio Kolor 103 FM – 1,9 mln zł (spadek o 9 proc.). Do pierwszej dziesiątki stacji lokalnych weszło Muzyczne Radio z Jeleniej Góry – 1,8 mln zł (wzrost o 50 proc.). – Radiowy rynek reklamowy rośnie, na co ma wpływ ożywienie gospodarcze. Z naszych szacunków wynika, że po odliczeniu barterów, rynek ogólnopolski wzrósł o 15 procent, a lokalny o 12 procent – mówi Maciej Teliszewski, dyrektor zakupu i sprzedaży w CR Media.
Największymi reklamodawcami w radiu byli: PTK Centertel (9,9 mln zł), Agora SA (7 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (5,9 mln zł), Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Lek-Am (5,5 mln zł) i Axel Springer Polska (5,4 mln zł).
MS, PRESSERWIS