Okocim chce zwiększyć sprzedaż piwa w 2004 o 7 proc.

opublikowano: 2004-01-29 15:06

Okocim chce zwiększyć sprzedaż piwa w 2004 o 7 proc. WARSZAWA (Reuters) - Trzeci na polskim rynku producent piwa Carlsberg-Okocim liczy,
że w 2004 roku zwiększy sprzedaż piwa o siedem procent w stosunku do ubiegłorocznych 3,84
miliona hektolitrów. "W 2003 roku mieliśmy wzrost sprzedaży o siedem procent. Sprzedaliśmy 3,84 miliona
hektolitrów piwa, co dało nam około 14,1 procent udziału w rynku, czyli o około jeden
procent więcej niż w 2002 roku" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami prezes
firmy, Marcin Piróg. "Ten rok zależy bardzo od tego, jaka będzie obniżka akcyzy, czekamy na decyzję
ministra finansów. Ale zdecydowanie przewidujemy wzrost grupy - mamy plany, aby ta
dynamika sprzedaży się utrzymała. Gdybyśmy rośli siedem procent przez najbliższe lata
byłoby bardzo dobrze" - dodał. Piróg nie podał żadnych szczegółów na temat wyników finansowych za 2003 rok, ani
szacunków na ten rok. Poinformował, że wyniki spółki za 2003 rok zostaną opublikowane 19
lutego. W samym czwartym kwartale 2003 roku Okocim sprzedał 756.000 hektolitrów piwa, czyli o
cztery procent więcej niż w takim samym okresie roku 2002. Po trzech kwartałach 2003 roku Carlsber-Okocim, którego 93 procent akcji należy do
duńskiego Carlsberga, skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 876,8 miliona
złotych, a strata netto dwa miliony złotych. ((Autor: Barbara Woźniak; Redagował: Marcin Gocłowski; [email protected];
Reuters Serwis Polski, tel. 22 6539700, RM: [email protected]))