W kwietniu 2023 r. przedstawiciele należącej do chińskiego koncernu Chery International marki Omoda ogłosili plany wejścia na polski rynek. Teraz wprowadzili w nich korektę i ujawnili więcej szczegółów. Korekta polega na lekkim przesunięciu debiutu w Polsce. Pierwszy egzemplarz auta ma co prawda pojawić się jeszcze w listopadzie tego roku, ale klientom samochody zaczną być wydawane najwcześniej w styczniu 2024 r., a nie w III kw. 2023 r. Polską karierę Omoda planuje zacząć crossoverem — modelem omoda 5 wyposażonym w silnik benzynowy o pojemności 1,6 l (197 KM), automatyczną skrzynię biegów i napęd na przednią oś. W drugiej kolejności do sprzedaży ma trafić jego elektryczna wersja. Początkowo przedstawiciele marki deklarowali, że elektryk pojawi się w polskiej sieci sprzedaży w I kw. 2024 r., obecnie nie złożyli jednoznacznej deklaracji.
Jednocześnie z Omodą w Polsce zadebiutuje inna należąca do Chery International marka — Jaecco. Również w tym przypadku doszło do lekkiej korekty planów. Początkowo dwa modele tej marki — J7 i J9 — miały trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku, obecnie jest mowa o I i II kw 2024 r. W pierwszym etapie działalności w Polsce producent planuje uruchomić 30 punktów sprzedaży w głównych miastach. Pierwszy salon Omody ma zostać otwarty w Warszawie.
Warto dodać, że Omoda jest stosunkowo młodą marką pomyślaną jako produkt globalny, ale Chery International, jej właściciel, nie jest motoryzacyjnym nowicjuszem. W zeszłym roku sprzedał na świecie 1,2 mln aut różnych swoich marek. Łącznie dostarczył ich już ponad 11 mln. Sprzedaje je m.in w Meksyku i Afryce. W 2022 r. poza Chinami sprzedał ich 450 tys. Teraz za pomocą Omody powalczy o gust europejskich klientów, zapowiadając, że do 2030 r. globalna sprzedaż koncernu sięgnie 1,4 mln samochodów.
Auta Omody można już kupić w Turcji, Australii czy Izraelu. W lipcu 2023 r. na rynki zagraniczne trafiło ponad 15,7 tys. aut, o 10 proc. więcej niż w czerwcu. Od początku roku zagraniczni klienci odebrali ponad 86 tys. pojazdów tej marki. Oferowana jest już na 14 rynkach, od tego roku m.in. w Hiszpanii, Meksyku, RPA i Chile.

