Opel Corsa: całkiem komfortowy maluch

Krzysztof Kluska
opublikowano: 23-08-2002, 00:00

Małe auta kojarzą się większości kierowców z bardzo prostymi, wolnymi i niestety ubogo wyposażonymi samochodami. Okazuje się, że producenci starają się, żeby kierowcy nawet w małych samochodach mieli jak najlepsze warunki jazdy i poczucie komfortu. Jako przykład może posłużyć nowy Opel Corsa z silnikiem 1.4. To samochód dla ludzi, którzy nie potrzebują wielkiej limuzyny, ale chcą podróżować w miarę sprawnie i wygodnie.

Niewątpliwie Opel Corsa wysubtelniał na przestrzeni lat. Kolejne wcielenia samochodu były sukcesywnie wygładzane przez stylistów. Obecnie prezentuje się dość nowocześnie, jednak próżno tu doszukiwać się jakichś ekstrawagancji. Zwyczajne małe auto. Pewną nowością w tym modelu są tylne światła zamontowane nie jak poprzednio nad zderzakiem, ale na wysokości tylnej szyby. Konieczność czy moda — nie wiadomo, jednak nie rażą, a to też ważne. Przód auta praktycznie nie został zmieniony. Trójkątne reflektory, krótka pokrywa silnika i mały wlot powietrza. Łagodnie i spokojnie. To nie jest samochód, za którym oglądamy się na ulicy. Naszym zdaniem, właśnie w tej niepozorności tkwi cały urok niemieckiego malucha.

O ile wygląd zewnętrzny Opla Corsy nie uległ większym zmianom, o tyle wnętrze auta znacznie poprawiono. W tym naprawdę niewielkim samochodzie można poczuć powiew wielkiego motoryzacyjnego świata. Wierzymy jednak, że to co dziś robi jeszcze wrażenie, za lat kilka będzie standardem, od którego żaden producent samochodów nie będzie mógł uciec. Konstruktorzy nowej Corsy postarali się jak najbardziej upodobnić środek samochodu do wyższych modeli tej marki. Środkowa konsola przypomina nawet odrobinę tę z Opla Omegi, który jest flagową limuzyną koncernu.

W Corsie znajdziemy m.in. komputer pokładowy, który pokaże nam podstawowe wartości, jak spalanie czy średnia prędkość, dobry sprzęt audio z seryjną zmieniarką do płyt CD. Jest także dobrze działająca klimatyzacja, oczywiście elektroniczna. Nie zapomniano o komplecie poduszek powietrznych czy możliwości regulacji położenia koła kierownicy. Niestety, gabaryty samochodu nie pozwalają na szaleństwa, 4 osoby podróżują w Corsie w niezłych warunkach, dla 5 jest już ciasno. Naszym zdaniem, najlepiej w tym aucie czują się 2 osoby i może... pies. Raczej nie można nazwać tego samochodu rodzinnym i przestronnym. Cieszy jednak to, że małe samochody są już także dobrze wyposażane.

Auto potrafi pokazać, że może być szybkie. Testowany model Corsy wyposażono w silnik o pojemności 1.4 litra, który dysponuje mocą 90 KM. Jak na taki mały samochód, to bardzo dobre parametry. Naszym zdaniem, osiągi Corsy 1.4 powinny zadowolić większość kierowców, szczególnie, że samochód aż się prosi, aby jeździły nim kobiety. 11 sekund od 0 do 100 km/h to wynik naprawdę niezły. Maksymalna prędkość, jaką rozwija auto, to 180 km/h, więc także wystarczy. Tym bardziej że w warunkach miejskich nie ma gdzie tak szybko jeździć, a w trasie Corsa 1.4 dobrze czuje się przy prędkościach rzędu 140-150 km/h, potem auto powoli się męczy. Samochód jest dość krótki i niski, koła nie są zbyt szerokie, więc nie ma problemów z prowadzeniem go, nawet przy większych prędkościach. Ostrożność zalecamy jednak przy pokonywaniu ostrych zakrętów, bo auto ma delikatne tendencje do wywożenia przodem na zewnątrz łuku. Niestety, to małe miejskie auto, a nie sportowy bolid. Przy tych całkiem rozsądnych osiągach, Corsa ma dość umiarkowany apetyt na paliwo. W teście przy naprawdę ostrej jeździe auto spalało nieco ponad 8 litrów na 100 km. Corsa 1.4 elegance to dobra propozycja dla tych, którzy nie potrzebują dużego samochodu, ale cenią sobie w miarę przyzwoite osiągi oraz chcą mieć w aucie odrobinę komfortu. Niestety, za obie te zalety trzeba zapłacić ponad 53 tys. zł, a to już jest wada.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Kluska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Opel Corsa: całkiem komfortowy maluch