Oponeo.pl zbliża się do startu w Turcji

opublikowano: 11-05-2012, 00:00

Priorytetem jest ekspansja w Stanach Zjednoczonych. Firma ma już tam zorganizowaną sieć dostawców.

Oponeo.pl, sprzedawca przez internet opon i felg, w ciągu 1-1,5 miesiąca chce przekształcić swoją turecką witrynę w serwis handlowy, jaki ma ośmiu innych krajach. Na razie załatwia formalności związane z rejestracją nad Bosforem spółki córki. To zaś wymaga żmudnej procedury.

— Najpierw trzeba u polskiego notariusza potwierdzić, że my to my. Potem notariusza musi uwiarygodnić polski sąd. Sąd zaś musi być uwiarygodniony przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Nasze dokumenty są obecnie w sądzie — informuje Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl.

Kolejnym ważnym projektem dla firmy jest ekspansja za Atlantyk. W Stanach Zjednoczonych firma ma już zorganizowaną sieć dostawców.

— Jesteśmy na etapie zakładania spółki córki. Chcemy rozpocząć sprzedaż na początku listopada 2012 r., by zaprezentować się na dużych amerykańskich targach oponiarskich — podkreśla prezes.

Spółka pracuje też nad wejściem na rynki Belgii, Szwajcarii i Irlandii. Te kierunki ekspansji traktuje jednak jako drugorzędne. W sprzyjających okolicznościach nie wyklucza to jednak rozpoczęcia sprzedaży wcześniej niż za oceanem.

— Belgia to kraj dwujęzyczny i tamtejsze serwisy też są takie. To kłopot, jeśli chodzi o indeksowanie w wyszukiwarkach. Nasz dział IT nad tym pracuje i myślę, że za 2-3 miesiące strona będzie gotowa. Szwajcaria to z kolei kraj spoza Unii Europejskiej, co wymaga załatwienia dodatkowychformalności. Irlandia jest zaś małym rynkiem, ale z drugiej strony mamy już anglojęzyczne treści i call center. Ponieważ Stany Zjednoczone są bardzo otwarte na e-commerce, to w związku z tym traktujemy je priorytetowo — komentuje Dariusz Topolewski.

W 2011 r. z zagranicy pochodziło 21,5 proc. przychodów spółki. Obecnie jest to ponad 30 proc. Na koniec roku ma być 40, a może nawet 50 proc. Wszystko zależy od polskiej zimy. Jeśli będzie ciepła, a co za tym idzie — skala wymiany opon na zimowe nie będzie duża, udział rynków zagranicznych w całości sprzedaży będzie większy. Jeśli będzie mroźna — odwrotnie.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu