CZYTAJ WIĘCEJ O AKCJI INWESTOR
Jak wygląda rozwój spółek dystrybucyjnych na terenie Niemiec, Włoch,
Hiszpanii i Francji? Kiedy te inwestycje przyniosą zwrot?
Piotr
Zgodnie z zapowiedziami giełdowa spółka Oponeo.pl uruchomiła już strony internetowe w Niemczech, Hiszpanii i Francji. Trwają testy włoskiej witryny, która rozpocznie działalność za dwa lub trzy tygodnie.
— W krajach, w których uruchomiliśmy sklepy internetowe, trwa już sprzedaż. Cały czas pracujemy jednak nad udoskonaleniem serwisów i zwiększeniem ich funkcjonalności — mówi Ernest Pujszo, odpowiedzialny w Oponeo za rozwój sprzedaży za granicą.
Kiedy sklepy internetowe we Francji i Hiszpanii osiągną już pełną funkcjonalność, spółka przeprowadzi lokalne kampanie promocyjne, podobnie jak w Niemczech, gdzie sklep ruszył już w lutym.
Monika Siarkowska, rzeczniczka spółki, dodaje, że pierwsze opinie klientów są bardzo pozytywne. Jest jednak zdecydowanie za wcześnie na podsumowania.
— Czas na to przyjdzie pod koniec roku — mówi rzeczniczka.
Wcześniej spółka zapowiadała, że uruchomienie sprzedaży zagranicznej zwiększy jej przychody o około 30 proc. W 2008 r. wyniosły one 94,2 mln zł po wzroście o 45 proc. Wśród krajów, do których Oponeo chciało w przyszłości wejść, pojawiały się także m.in. Belgia, Holandia i Szwecja.
Najbliższe plany Oponeo.pl to uruchomienie serwisu b2b z felgami. Firma
niedawno informowała, że Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przyznała jej
finansowanie na ten cel. Rozpoczęcie projektu zaplanowano na
wrzesień.