Opony nie toczą już wojny

Bartłomiej Mayer
17-06-2018, 22:00

Handlujący ogumieniem sklep Oponeum.com.pl, żeby nie mylić się Oponeo.pl, zmienił nazwę na Oponum.com.pl.

Notowana na NewConnect wielkopolska Grupa Recykl, specjalizująca się w przetwarzaniu starego ogumienia, kilka miesięcy temu rozpoczęła sprzedaż używanych opon, które nadają się do ponownego użycia. Uruchomiła internetowy sklep pod adresem Oponeum.com.pl, czym od razu naraziła się liderowi w internetowym handlu ogumieniem w Polsce, tj. Oponeo.pl. Bydgoska firma uznała, że domena użyta przez Grupę Recykl jest zbyt podobna i może wprowadzać klientów w błąd. Zażądała więc zmiany adresu konkurencyjnego sklepu. Grupa Recykl szybko wyszła z propozycją ugody i obie strony siadły do negocjacji.

Zobacz więcej

FOT. WOJCIECH ROBAKOWSKI

— Chcemy wyjść z tego sporu bezkonfliktowo. Nazwa sklepu jest rzeczą drugorzędną — mówił wczesną wiosną Maciej Jasiewicz, wiceprezes wielkopolskiej firmy.

Rynkowy potentat i nowicjusz już się dogadali.

— Doszło do podpisania ugody. Grupa Recykl ma określony czas na realizację warunków porozumienia — potwierdza Monika Siarkowska, rzecznik prasowy Oponeo.pl.

Nie chce jednak ujawnić szczegółów. Grupa Recykl doprecyzowuje, że chodzi o zmianę dotychczasowej nazwy nie tylko na stronie www, ale także we wszystkich wykorzystywanych miejscach czy nośnikach. Zapewnia, że ten wymóg został już zrealizowany. Dotychczasowa nazwa Oponeum.com.pl ostatecznie znika, a w jej miejsce pojawia się nowa, krótsza zaledwie o jedną literkę — Oponum.com.pl. Tę domenę zapisano w treści podpisanej ugody, co oznacza, że została zaakceptowana przez obie firmy. Grupa Recykl zainwestowała w sklep kilkaset tysięcy złotych, nic więc dziwnego, że nie chce rezygnować z handlu używanymi oponami, szczególnie że jej dotychczasowe doświadczenia dowodzą, że rynek ma w Polsce bardzo duży potencjał. Maciej Jasiewicz podkreśla, że ponieważ na zachodzie Europy opon używa się znacznie krócej niż u nas, znaczna ich część może być ponownie wykorzystywana. Podobna tendencja jest w Polsce, co może sprzyjać rozwojowi nowego biznesu Grupy Recykl. Na razie do powtórnego użytku trafia marginalna część opon skupowanych przez wielkopolską firmę.

Spośród ponad 100 tys. ton, które nabywa w celu recyklingu, do użycia nadaje się poniżej 1 proc., czyli około 125 tys. szt. Dlatego szefostwo uważa, że sukcesem będzie to, jeśli w pierwszym roku funkcjonowania sklepu uda się sprzedać kilka tysięcy sztuk ogumienia. To oczywiście wielkości nieporównywalne z wynikami firmy Oponeo.pl, której domeną są opony nowe. Bydgoska firma liderem nad Wisłą, jest też obecna na 12 rynkach w Europie. W 2017 r. w Polsce sprzedała 2,2 mln sztuk opon, czyli prawie 37 proc. więcej niż rok wcześniej. Wolumen za granicą zwiększył się o ponad 15 proc. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Opony nie toczą już wojny