Oracle zarobił ponad 200 mln zł

Kamil Kosiński
18-12-2000, 00:00

Oracle zarobił ponad 200 mln zł

W ciągu 11 miesięcy 2000 r. przychody ze sprzedaży Oracle Polska wyniosły 207 mln zł. Firma osiągnęła co najmniej 8,5-proc. udział w całym polskim rynku oprogramowania, co jest największym udziałem w lokalnym rynku spośród wszystkich europejskich oddziałów Oracle.

Przychody ze sprzedaży na poziomie 207 mln zł to o 69 mln zł więcej niż firma Oracle Polska osiągnęła w całym roku 1999. Takie wyniki zawdzięcza ona m.in. podpisaniu kontraktów na dostawę platformy technologicznej dla TP SA oraz systemu ERP dla PZU Życie. Zainkasowała za nie odpowiednio 25 mln zł i 4 mln USD (około 17,5 mln zł) i były to największe kontrakty podpisane dotychczas przez Oracle na polskim rynku. W ostatnich miesiącach firma notuje coraz większe przychody z systemów klasy ERP.

Osiem procent tortu

Od czerwca do listopada 2000 roku firma Oracle zarobiła na takim oprogramowaniu 243 proc. więcej niż w poprzednim półroczu, podczas gdy całkowite przychody spółki wzrosły w tym okresie o 115 proc. Duża w tym zasługa wspomnianego kontraktu z PZU Życie, który pod względem liczby sprzedanych licencji jest jednym z największych kontraktów na systemy ERP podpisanych na krajowym rynku. Dotyczy bowiem oprogramowania dla ponad 300 użytkowników.

Już w 1999 r. Oracle Polska osiągnął 8,5-proc. udział w polskim rynku oprogramowania. Wyniki finansowe za pierwsze 11 miesięcy wskazują, że w roku 2000 wynik ten zostanie utrzymany, a być może nawet poprawiony. W segmencie rynku, do którego kierowana jest oferta Oracle, firma może stać się największym domem software’owym w Polsce.

— Wartość oprogramowania sprzedawanego na lokalnym rynku szacowana jest na 260 mln USD (ponad 1,1 mld zł). Na sumę tę składają się również licencje na systemy operacyjne i gry, a więc produkty, których nie mamy w ofercie. Uważam więc, że 8,5-procentowy udział w rynku to bardzo dobry wynik. Segment, do którego należą nasze produkty, stanowi bowiem około 25 proc.wartości całego rynku i co najwyżej tyle moglibyśmy osiągnąć, nawet gdyby nagle zniknęli wszyscy nasi konkurenci — komentuje Paweł Piwowar, prezes i dyrektor generalny Oracle Polska.

Pięciu lepszych

Optymizm prezesa jest uzasadniony także na tle innych europejskich oddziałów Oracle. Ponad 8-procentowy udział w lokalnym rynku jest bowiem najlepszym wynikiem wśród wszystkich spółek Oracle na Starym Kontynencie.

— Udało nam się prześcignąć Szwecję i Danię, gdzie z 5-6-proc. udziałem w rynku notowaliśmy dotychczas proporcjonalnie najlepsze wyniki. Jeśli chodzi o wartość sprzedaży liczoną w dolarach, to wyprzedzają nas oddziały niemiecki, brytyjski, francuski i włoski. Doścignięcie najsłabszych w tej grupie Włoch będzie trudne nawet w okresie dwóch lat. Wartość sprzedaży jest tam ponad dwa razy większa niż w Polsce — dodaje Paweł Piwowar.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / / Oracle zarobił ponad 200 mln zł