Orbis przejmuje nowe hotele

  • Małgorzata Ciechanowska
opublikowano: 29-01-2013, 00:00

Do 2014 r. grupa Orbis zamierza powiększyć swoją ofertę hotelową o ponad 1200 pokoi. W tym roku do sieci dołączy 5 obiektów.

W 2012 r. grupa hotelowa Orbis włączyła do sieci 6 hoteli — łącznie 846 pokoi. Cztery (w Warszawie i Krakowie) to hotele własne, zaś pozostałe dwa (w Gdyni i litewskim Kownie) weszły do sieci zgodnie z nową strategią spółki „asset light”, czyli w oparciu o umowę franczyzową i o zarządzanie. — Stosowanie modelu asset light ma na celu uwolnienie kapitału zamrożonego w nieruchomościach hotelowych. Zgodnie z jego założeniami Orbis sprzedaje część swoich obiektów, zawierając z nowymi właścicielami umowy o franczyzie lub o zarządzaniu — wyjaśnia Laurent Picheral, prezes i dyrektor generalny Orbis.

Rezygnacja z własności

W 2013 r. grupa zamierza zwiększyć sieć o kolejnych 5 obiektów, z czego 4 będą działać na zasadzie franczyzy. Jedynie Novotel Łódź Centrum będzie własnością spółki. Być może będzie to ostatni obiekt własnościowy, gdyż jak zapowiada prezes Picheral, od 2014 r. wszystkie hotele, które będą przyłączane do grupy, będą działać na zasadzie asset light. Na razie w planach jest oddanie do użytku 3 hoteli: Mercure i Ibis Style w Sosnowcu (umowy o zarządzanie) i Ibis Białystok (umowa o franczyzie). Do 2015 r. w skład grupy ma wchodzić 90 hoteli, z czego 70 proc. będzie działać zgodnie z zasadamil asset light.

Powiew świeżości

W nową strategię grupy Orbis wpisuje się także modernizacja hoteli Novotel. Gruntowne zmiany dostosowujące poszczególne obiekty do standardów i wymagań marki przeszły: Novotel Gdańsk Centrum (powierzchnie ogólnodostępne), Novotel Katowice Centrum (lobby i recepcja), Novotel Wrocław i Novotel Warszawa Airport (pokoje i powierzchnie ogólnodostępne). Z kolei w tym roku remontu doczekają się: Sofitel Warszawa Victoria, Novotel Kraków City West, Novotel Poznań Centrum i Novotel Warszawa Centrum. [MCH]

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Ciechanowska

Polecane