Orco planuje rozwój w Polsce

Agnieszka Janas
19-04-2005, 00:00

Orco przystępuje do batalii o polski rynek nieruchomości. Przez akwizycje i własne budowy chce zdobyć pozycję we wszystkich segmentach.

Orco Property Group (Orco), notowana na giełdzie Euronext spółka inwestująca w nieruchomości na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, zapowiedziała zaangażowanie w Polsce.

— Podobnie jak na innych rynkach tego regionu chcemy mieć w Polsce: biurowce, apartamenty, hotele pięciogwiazdkowe i powierzchnię handlową. Obecnie priorytetem będą inwestycje w mieszkania — wylicza Arnaud Bricout, wiceprezes Orco Property Group.

Zapowiada, że Orco będzie powiększał stan posiadania zarówno poprzez realizowanie projektów własnych, jak i na drodze akwizycji.

Na pierwszym planie

W Polsce brakuje mieszkań. To dobra wiadomość dla dewelopera. Dlatego spółka podjęła kroki, które umożliwią jej mocne wejście w ten segment rynku.

— Realizujemy już dwa projekty mieszkaniowe na Białołęce w Warszawie. Kupiliśmy grunt pod budowę 133 mieszkań. Zainwestujemy tu 5 mln zł. Planujemy, że inwestycję tę ukończymy w maju 2006 r. Mamy także drugą działkę, na której chcemy zbudować 400 mieszkań. Wartość nakładów na ten projekt wyniesie 12 mln zł. Zakładamy, że I etap oddamy do użytku w grudniu 2006 r., a drugi — rok później — zapowiada Arnaud Bricout.

Aby przyspieszyć proces umocnienia się na rynku mieszkań, Orco potwierdza chęć nabycia Pekao Development, spółki należącej do grupy kapitałowej Banku Pekao SA.

— Ta akwizycja umożliwiłaby nam budowę osiedli mieszkaniowych nie tylko w stolicy. Zainteresowani jesteśmy także innymi miastami Polski — przyznaje wiceprezes Orco.

Nie podaje jednak ani terminu spodziewanego zakończenia negocjacji, ani wysokości oferty złożonej właścicielowi spółki. Pekao Development buduje obecnie trzy osiedla stolicy: Olszyny II (300 mieszkań), Ursynów Jarzębiny (360 mieszkań) i Wilanów (480 lokali).

Sklepy i hotele

Orco jest właścicielem dwóch obiektów hotelowych w stolicy: luksusowego hotelu-butiku la Regina oraz Pasażu Diana — apartamentów wynajmowanych gościom na dłuższy pobyt. Ten ostatni projekt został oddany do użytku pod koniec ubiegłego tygodnia.

Hotel-butik to niewielki obiekt, najczęściej zlokalizowany w historycznej części miasta. Od sieciowych obiektów wielogwiazdkowych różni się głównie wielkością (la Regina ma 62 pokoje), indywidualnym podejściem do gości, umeblowaniem pokoi zabytkowymi przedmiotami, tak aby każdy z nich był inny. Spółka zamierza wybudować podobne hoteliki także w Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie.

Należący do Orco obiekt City Center, w skład którego wchodzą: powierzchnia handlowa (5,8 tys. mkw.) oraz biurowa (2,2 tys. mkw.), znajduje się obok budowanego, wielofunkcjonalnego centrum Złote Tarasy. To nie martwi nowego właściciela City Center — Orco kupiło obiekt w grudniu 2004 r.

— Nie chcemy konkurować ze Złotymi Tarasami. Przeciwnie. Zamierzamy wykorzystać bliskość tego projektu i stworzyć ofertę uzupełniającą — podkreśla Arnaud Bricout.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / / Orco planuje rozwój w Polsce