Orkla sprzedaje biznes kosmetyczny w Polsce

opublikowano: 06-11-2020, 15:13

Orkla Care Poland sprzedaje biznes kosmetyków pielęgnacji skóry spółce Bielenda Kosmetyki Naturalne, informuje European Supermarket Magazine (ESM).

Fot. Pixabay License

Wartości transakcji nie ujawniono. W jej wyniku Bielenda przejmie marki Soraya i Dermika, a także 145 pracowników i infrastrukturę produkcyjną w zakładach w Radzyminie. Przejmowany biznes miał 56 mln zł przychodów netto w 2019 roku, podała Orkla.

– Jesteśmy przekonani, że obecna akwizycja wpłynie na przyspieszenie wzrostu wartości firmy. Jesteśmy jednym z najpoważniejszych polskich graczy na rynku beauty w Polsce, a obecny ruch niewątpliwie wzmocni naszą pozycję, nie tylko pod kątem skali działania i udziałów rynkowych, ale również efektywności operacyjnej grupy - powiedział Marek Bielenda, prezes Bielenda Kosmetyki.

Transakcję musi jeszcze zatwierdzić UOKiK. Orkla oczekuje, że zostanie zrealizowana na przełomie 2020/2021 roku.

Bielenda dokonał przejęcia wraz z funduszem Innova Capital.

– Współpraca z jedną z najbardziej uznanych i najszybciej rosnących polskich firm kosmetycznych, jaką jest Bielenda Kosmetyki, przy procesie przejęcia marek Soraya i Dermika jest dla nas niewątpliwie powodem do satysfakcji - powiedział Leszek Muzyczyszyn, Senior Partner w Innova Capital. - Wszystkie brandy grupy Bielenda mają świetne perspektywy, a transakcja cementuje pozycję Bielendy jako jednego z wiodących pomiotów polskiego rynku kosmetycznego - dodał.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, esmmagazine.com

Polecane