Orlen oszacował efekt Kubicy

PAP, DI
opublikowano: 30-12-2019, 20:32
aktualizacja: 30-12-2019, 20:52

Dzięki obecności Orlenu w Formule 1, marka Orlen była widoczna w globalnych transmisjach przez ponad 250 godzin, a wartość reklamowa przekroczyła 110 mln zł - twierdzi prezes Orlenu Daniel Obajtek.

Daniel Obajtek
Zobacz więcej

Daniel Obajtek Fot. WM

"Pierwszy sezon obecności Orlen w Formule 1 za nami, w oczekiwaniu na nowy rok i nowe wyzwania dzielimy się wynikami mediowymi. W 2019 r. marka Orlen była widoczna w globalnych transmisjach TV przez ponad 250 godz., o wartości reklamowej przekraczającej 110 mln zł" - napisał Obajtek.

Z załączonej przez szefa Orlenu grafiki wynika ponadto, że największą wartość reklamową wygenerowało dla spółki Grand Prix Niemiec, bo 26 mln zł. Podczas tego wyścigu Kubica zajął najwyższe w sezonie 10. miejsce. Na dwóch kolejnych miejscach znalazły się: GP Włoch 13,3 mln zł oraz GP Wielkiej Brytanii - 13 mln zł.

Jak dodano, efekt Kubicy i sponsoringu polskiego kierowcy przez Orlen spowodował, że marka Orlenu była widoczna w globalnych transmisjach telewizyjnych przez 250 godzin. Sześciokrotnie zwiększyła się też widownia F1 w Polsce.

W grudniu Robert Kubica brał udział w testach zespołu BMW, przygotowującego się do startu w serii wyścigowej DTM (Deutsche Tourenwagen Masters).

Polak po nieudanym tegorocznym sezonie w F1 rozstał się z brytyjskim zespołem Williams, dla którego w 2019 roku zdobył jeden punkt. W nadchodzącym sezonie Kubica być może będzie kierowcą testowym w jednej z ekip F1, ale także chce się nadal ścigać w innej serii wyścigowej. Jak sam mówił, pod uwagę brał właśnie DTM.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu