OVHcloud z Polski zdobędzie Europę

opublikowano: 15-10-2019, 22:00

Globalny dostawca rozwiązań chmurowych dojrzał do ekspansji w regionie. Powierzy ją oddziałowi znad Wisły, który jeszcze mocniej rozbuduje

Polska była pierwszym rynkiem, na którym w 2004 r. OVHcloud, francuska firma specjalizująca się w chmurze, otworzyła oddział poza Francją. Teraz będzie przyczółkiem do ekspansji grupy w regionie.

Polski oddział OVHcloud, w którym za sprzedaż i marketing odpowiada
Robert Paszkiewicz, w najbliższych miesiącach zwiększy zatrudnienie. Potrzebuje
30 osób
Zobacz więcej

BĘDĄ ZATRUDNIAĆ:

Polski oddział OVHcloud, w którym za sprzedaż i marketing odpowiada Robert Paszkiewicz, w najbliższych miesiącach zwiększy zatrudnienie. Potrzebuje 30 osób Fot. Bartek Syta

— Jak powiedział współzałożyciel firmy Henryk Klaba, Polska ma być drzwiami OVHcloud na rynki Europy Środkowo- Wschodniej. To w Polsce grupa OVHcloud będzie rozbudowywała kompetencje obsługi klienta, sprzedażowe i marketingowe, aby stąd zdobywać rynki zagraniczne, na których chcemy się koncentrować w najbliższym czasie — informuje Robert Paszkiewicz, dyrektor sprzedaży i marketingu OVHcloud w Polsce.

Francuski gigant ekspansję zacznie od Ukrainy, Czech i Węgier, ale interesuje go cały region.

— Szlak już został przetarty, mamy tam pierwszych klientów. Nie planujemy w tych krajach otwierać oddziałów, lecz docierać do lokalnych klientów wprost stąd. Z tego powodu ważna jest dla nas współpraca partnerska zarówno z firmami z Polski, które operują w różnych krajach, jak i z integratorami już zakorzenionymi na tamtych rynkach — wyjaśnia Robert Paszkiewicz.

Nowa specjalność

OVHcloud wyrosło na sprzedaży domen i hostingu, ale obecnie nie są one podstawowym przedmiotem działalności grupy. W Polsce ma zarejestrowanych ponad 260 tys. domen z końcówką „pl”, czyli około 10 proc. rynku. Segment rośnie, ale nie tak dynamicznie jak wcześniej, dlatego grupa koncentruje się na innych obszarach.

— Kierunkiem, w którym chcemy iść, są rozwiązania typu cloud — od serwerów dedykowanych po chmurę publiczną i wszystkie usługi z tym związane. Na tej bazie chcemy rozwijać nowe, zaawansowane produkty. Obecnie usługi tego typu stanowią dominującą część naszej działalności — informuje szef marketingu OVHcloud w Polsce.

Rosnący biznes

W roku obrotowym 2018 r. polski oddział OVHcloud zwiększył przychody do 75,7 mln zł z 61,2 mln zł rok wcześniej. Zatrudnia około 100 osób, ale na pracowników czeka kilkadziesiąt stanowisk w oddziałach w Warszawie i Wrocławiu oraz w centrum danych w Ożarowie Mazowieckim.

— W ciągu najbliższych kilku miesięcy spodziewamy się wzrostu zatrudnieniao około 30 osób — mówi Robert Paszkiewicz.

Miejsc pracy przybywa nie tylko w związku z ekspansją.

— W Polsce ulokowane jest jedno z centrów R&D, które rozwija nasze produkty, jak np. chmura publiczna i usługi sieciowe. Pełni coraz wazniejszą rolę w grupie, co sprawia, że nieustannie potrzebujemy kolejnych rąk do pracy — mówi dyrektor OVHcloud.

Francuski gigant myśli też o kolejnym centum danych.

— Nie zostały jednak podjęte żadne decyzje na temat jego potencjalnej lokalizacji — zastrzega Robert Paszkiewicz.

W grę wchodzą również zakupy.

— Metodą działania OVHcloud jest organiczny wzrost i akwizycje biznesów, które podnoszą konkurencyjność, np. zakup technologii. Także pod tym kątem patrzymy na rynek — twierdzi dyrektor.

Globalna firma z polskim DNA

OVHcloud jest globalnym dostawcą usług w chmurze. Grupa, założona w 1999 r. we Francji przez polską rodzinę Klabów, zarządza 30 centrami danych w 12 krajach na czterech kontynentach. Produkuje serwery, buduje centra danych i jest operatorem własnej sieci światłowodowej. Ma ponad 1,5 mln klientów w 132 krajach i zatrudnia 2,2 tys. osób. W roku obrotowym 2016/17 przychody grupy wyniosły około 400 mln EUR. Plan rozwoju przewiduje inwestycje wartości 1,5 mld EUR w latach 2016-20.

OKIEM EKSPERTA

Dobry przyczółek

MARCIN KUŚMIERZ, prezes home.pl

Dobrze, że za ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej będzie odpowiedzialne polskie biuro — z pewnością zaowocuje to ofertą produktową i procesem sprzedaży lepiej dopasowanym do wymagań lokalnych klientów. Polska staje się przyczółkiem w regionie dla wielu międzynarodowych korporacji — decyduje o tym dobrze przygotowana kadra menedżerska, wysoka kultura techniczna i bliskość kulturowa z innymi krajami Europy Środkowo-Wschodniej. OVHcloud jest graczem z dobrą marką w segmencie usług profesjonalnych, który ma lojalnych klientów przede wszystkim wśród firm informatycznych i specjalistów IT. Jest w stanie w tym segmencie wypracować sobie dobrą pozycję także w regionie. Ryzykiem będzie na pewno konkurencja z największymi na świecie dostawcami chmury. Amazon, Google i Microsoft też maja apetyt rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu