Paczki w centrum uwagi

MCH
opublikowano: 03-06-2013, 00:00

Zmiany to ostatnio norma dla Poczty Polskiej . Jedną z nich jest wprowadzenie usługi, która znacznie ułatwia i przyspiesza nadawanie paczek

Do 27 maja 2013 r. klient, który chciał nadać przesyłkę, musiał się zdecydować na jedną z pięciu usług: przesyłkę pobraniową, paczkę pocztową Plus, e-przesyłkę, przesyłkę gabarytową lub przesyłkę na warunkach szczególnych. Teraz jest prościej ponieważ Poczta Polska wszystkie opcje połączyła w jedną usługę Multipaczka ułatwiając w ten sposób nadawanie przesyłek. Klient nie musi już bowiem wnikać w szczegóły, o które teraz troszczy się pracownik poczty. Nadawanie paczki przypomina transakcję online, gdzie wystarczy zaznaczyć opcje wyboru. Klient nie musi wiedzieć, czym jest przesyłka pobraniowa, a czym gabarytowa, szukać i wypełniać odpowiednich formularzy. To ujednolicenie i połączenie pięciu usług w jedną jest bardzo wygodne, ponieważ można przyjść z paczką lub rzeczą do nadania, a pracownik zaoferuje takie usługi komplementarne, które będą korzystne dla klienta. Z rozwiązania mogą korzystać klienci indywidualni. — Poczta Polska się zmienia. Dostosowujemy ofertę do tendencji na rynku i potrzeb klientów, którzy oczekują prostych rozwiązań oraz szybkiej i profesjonalnej obsługi — mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Jasne zasady

Nowa usługa ma cztery przedziały wagowe, podczas gdy poprzednia oferta miała ich aż sześć. Z szacunków Poczty wynika również, że średnia cena paczki spadła o kilka procent. Cena przesyłki pobraniowej, która według wyliczeń będzie stanowić 90 proc. liczby nadań Multipaczki, jest tańsza o około 5 proc. Jednocześnie zmiana pozwala na oszczędności, ponieważ ograniczenie liczby usług, druków, uproszczenie procesu technologicznego i przyspieszenie pracy przełoży się na wynik firmy. Wysokość opłaty zależy od masy przesyłki i wybranych usług dodatkowych, których jest sporo, np. wysłanie przesyłki za pobraniem, gwarantowany termin doręczenia, usługa ostrożnie, ponadgabaryt, potwierdzenie doręczenia lub zwrotu, potwierdzenie odbioru, sprawdzenie zawartości. Paczkę można też odebrać w punkcie, czyli w wybranej placówce pocztowej. Wystarczy, że np. sprzedawca na Allegro zaznaczy, żeby paczkę dostarczyć do placówki najbliższej miejscu pracy kupującego. Ponadto klient może nadawać przesyłkę we własnym opakowaniu lub w jednym z pięciu rodzajów ekokartonów przygotowanych przez pocztę. — Maksymalna waga przesyłki w takim opakowaniu wynosi 20 kg, a cena usługi nie zależy od masy przesyłki, tylko od wybranego opakowania, które wliczone jest w cenę usługi — podaje Sławomir Żurawski, dyrektor biura rozwoju usług KEP.

Własnoręczne nadawanie

Założeniem Multipaczki było także ograniczenie do minimum czasu, jaki klient spędza na poczcie. W tym celu wprowadzono aplikację internetową Elektroniczny Nadawca, dzięki której klient samodzielnie, za pomocą domowego komputera, może wprowadzić wymagane dane i wydrukować nalepkę adresową. Do oddziału poczty zgłasza się jedynie, by nadać przesyłkę i ją opłacić. — Dzięki temu klient nie będzie tracić czasu na wypełnienie nalepki adresowej na miejscu, a pracownik placówki na wprowadzenie danych o przesyłce do systemu — zaznacza Janusz Wojtas. Co więcej — w IV kwartale 2013 r. mają się zakończyć prace nad urządzeniem do samoobsługowego nadawania paczek, dzięki czemu klienci będą mogli nadawać Multipaczki przez całą dobę. Pocztowcy dostrzegają jeszcze jeden atut usługi. Miejsce kliku obszernych regulaminów, instrukcji i cenników usług paczkowych zajęły czytelne regulacje związane z usługą Multipaczka. Pracownicy nie muszą znać różnych regulaminów i zastanawiać się, jaka usługa najlepiej pasuje do potrzeb klienta. Wystarczy, że znają możliwości, które oferuje Multipaczka, i mogą pomóc wybrać wersję przesyłki i usługi dodatkowe.

Wygoda odbiorcy

Wprowadzono także udogodnienia dla odbiorcy. Tradycyjne papierowe zawiadomienie uzupełniono wiadomością sms i e-mail. Po podaniu danych kontaktowych adresat otrzymuje wygodne powiadomienie o nadejściu przesyłki, a nadawca komunikat o zrealizowaniu usługi, zgodnie z dyspozycją. Status realizacji usługi na każdym z jej etapów klienci mogą sprawdzić samodzielnie na stronie internetowej www.sledzenie. poczta-polska.pl Nikt nie chce brać kota w worku, dlatego każdy odbierający przesyłkę ma możliwość sprawdzenia jej zawartości przed podpisaniem potwierdzenia. To szczególnie ważne dla e-handlu, ponieważ możliwość sprawdzenia zgodności towaru z zamówieniem jest bardzo istotna dla klientów sklepów internetowych. Odbiorca będzie mógł także zdecydować, gdzie chciałby odebrać przesyłkę. Do wyboru ma tradycyjne oddziały pocztowe lub już niedługo samoobsługowe urządzenia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MCH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu