Paczula wśród bergamotki

Marlena Gałczyńska
26-09-2003, 00:00

Nostalgia, dym z palonych gdzieś ognisk, wilgoć z mgły, zwiędłe liście, deszcz — oczywiste październikowo-listopadowe skojarzenia. Czy firmy kosmetyczne, proponując zapachy na jesień, podążają sprawdzonym tropem?

Noa Fleur Cacharel (dystrybutor: L’Oreal Polska)

Noa Fleur to szczypta dobrego nastroju, zaproszenie kobiet do optymistycznego myślenia. Kobieta, dziecko nowego tysiąclecia, jest skłonna do śmiechu i do uwodzicielskiej zmysłowości. Różowy kolor pozostaje symbolem szczęśliwego dzieciństwa, przyjemności, ale również erotyki. Akord głowy Noa Fleur opiera się na kompozycji wyciągu z liści kolendry i nut roślinnych oraz zielonych owoców czarnej porzeczki. Nuta serca jest bardziej intensywna, wzmocniona białą piwonią, bułgarską różą, egipskim hibiskusem oraz akcentami gałki muszkatołowej i kawy. Tło tworzą białe piżmo i żywica zapachowa.

Marc O’Polo Pure Morning (Cosmopolitan Cosmetics Polska)

I dla niego, i dla niej. Energia, świeżość, optymizm. Bukiet zapachów skierowany do nowoczesnych kobiet i mężczyzn, którzy zaczynają dzień pełni energii i pozytywnych myśli. Zapach dla kobiet tworzą: bergamotka, grejpfrut, mandarynka, czarny pieprz (nuta głowy), kardamon, mięta, liście bambusa (nuta serca) oraz drzewo cedrowe, bursztyn, piżmo i wetiweria (nuta bazowa). Wersja dla mężczyzn składa się z lawendy, kolendry, zielonych liści (nuta głowy), czarnej porzeczki, frezji, jaśminu (nuta serca) oraz drzewa sandałowego, paczuli, drzewa cedrowego i bursztynu.

Motblanc Individuel (Cosmopolitan Cosmetics Polska)

Montblanc symbolizuje wartości dla mężczyzn najważniejsze: prawość, przywiązanie do tradycji. To delikatny, orientalno-leśny zapach. Nutę głowy opisuje wschodnia świeżość (bergamotka, ananas, jagody jałowca, kolendra, cynamon, rozmaryn, lawenda i mięta). Nuta serca jest jej łagodnym zaprzeczeniem (geranium, płatki róży, fiołek i jaśmin). Nuta bazowa wreszcie dodaje do harmonii siły i indywidualizmu, dzięki paczuli, drzewu sandałowemu, mchowi dębu, wetiwerii, goździkowi, malinie, tonkowcowi, ambrze, wanilii i piżmu. Symbol marki Montblanc — biała gwiazda — wieńczy zamknięcie flakonu.

Polo Blue (L’Oreal Polska)

Dla mężczyzn — odważny zapach Ralpha Laurena. Bezkresne niebo. Ocean. Podmuch ożywczego powietrza. Polo Blue to swobodna elegancja, stosowna dla młodego, dobrze sytuowanego mężczyzny, dla konesera, który wysoko ceni jakość. W kolekcji zapachowej Polo Blue dominuje świeżość wraz z ciepłymi nutami korzennymi. Akcenty świeżości to: melon cavaillon, kompozycja arbuza, zielonego ogórka i mandarynki. Ciepłe nuty tworzą: bazylia, wyciąg z czerwonej szałwii i pelargonia. Akcenty aksamitne składają się natomiast z: miękkiego zamszu, aksamitnego mchu, drewna o zapachu ambry, paczuli i piżma.

Azzaro Chrome (Ina Trading)

Zdaniem kreatora Lorisa Azzaro to zapach dla prawdziwego mężczyzny, który żyje w zgodzie z samym sobą, kocha intymność i niezmienne wartości życia. Azzaro Chrome jest wodą uniwersalną — dla wszystkich pokoleń. Zapach tworzą trzy główne nuty. Morski chłód Azzaro Chrome bierze się z bluszczu i porostów. Na nutę drzewno-herbacianą składa się kardamon, drzewo sandałowe, drzewo różane oraz herbata paragwajska. W końcu piżmową świeżość przynosi bergamotka, kwiat gorzkiej pomarańczy plus imbir.

Be 21 (Ina Trading)

Richard Herpin dla firmy Orlane zestawił ten aromat dla kobiet „radosnych, pięknych, kochających, które zawsze mają po 21 lat”. Akcent orientalno-kwiatowo-drzewny: górną nutę tworzy woń słodkiej brzoskwini zmieszana z odrobiną kardamonu i cynamonu cejlońskiego. Nuta środkowa: bukiet kwiatowy przepojony zmysłowością kwiatu pistacji, ylang-ylang czy irysa drzewiastego. Nuta podstawowa: lasy Kaszmiru, heliotrop, wanilia, drzewo sandałowe z Mysore i fasolka tonki. Zapach zamknięty jest w szykownej, przeźroczystej, prostokątnej butelce z błyszczącą nakrętką w kształcie kryształu.

L’instant de Guerlain (Diparlux).

Motywem przewodnim jest magnolia. Niezwykły kwiat czarujący żywotnością, delikatnością i niewinnością — zdaniem kreatora Sylvaina Delacourte’a — to pierwszy i najważniejszy zapach, który w niezapomniany sposób odwołuje się do świata emocji i wyraża podstawowe wartości Guerlain: poszanowanie tradycji, wysoką jakość i innowacje. To zapach pełen namiętności. Pierwsze doznanie L’instant de Guerlain to żywe cytrusowe nuty mandarynki i bergamotki, otulone aurą cytrusowo-miodowych akordów. Drugim wrażeniem jest wszechobecna magnolia chińska, jaśmin i ylang-ylang. Trzecim — zmysłowy dotyk ambry i piżma, wzmocnione odrobiną wanilii, żywicy i niezwykle delikatnego, syntetycznego piżma. Pełny, szczodry ekstrakt wzbogaciła pudrowa woń irysu i szczypta delikatnie korzennych aromatów. Każdy detal flakonu niesie bogactwo znaczeń i symboliki Guerlain. Jedwabna złoto-fioletowa opaska i białe etui strzegą cennej zawartości, potwierdzonej klasycznym znakiem firmowym, wygrawerowanym złotem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marlena Gałczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Paczula wśród bergamotki