PAIH pochwali się firmami podczas EXPO

opublikowano: 03-07-2019, 22:00

Program promocji Polski na światowej wystawie w Dubaju pomoże maluchom zaistnieć na Bliskim Wschodzie. Warto, aby postawiły na technologie przyszłości.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) chce lansować rodzime spółki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (ZEA). Nawiązała już współpracę z ponad 40 firmami, które będzie promować na największej światowej wystawie EXPO 2020 w Dubaju. Do końca września rządowa agencja czeka na zgłoszenia kolejnych przedsiębiorstw do programu partnerskiego.

— To dla firm znad Wisły jedyna w swoim rodzaju możliwość promocji i wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej podczas najbardziej prestiżowego wydarzenia gospodarczego na świecie. Nie ma lepszego miejsca niż EXPO na nadawanie rozgłosu polskim firmom z potencjałem eksportowym — mówi Grażyna Ciurzyńska, p.o. prezesa PAIH.

Skuteczna promocja

Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, zwraca uwagę, że ZEA to główny partner handlowy naszego kraju na Bliskim Wschodzie. — Bogaty program promocji gospodarczej Polski na EXPO 2020 daje naszym przedsiębiorcom wyjątkową okazję do zdobycia nowych partnerów handlowych. Udział w wydarzeniu otworzy im także nowe szanse biznesowew tworzeniu innowacji, m.in w sektorach energii odnawialnej, transportu, edukacji, telemedycyny i gospodarki wodnej — przekonuje Jadwiga Emilewicz.

Również Tadeusz Kościński, wiceminister finansów, a także Komisarz Generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju, zwraca uwagę na ofertę wsparcia dla przedsiębiorców, która będzie dostępna dla nich przed rozpoczęciem wydarzenia, w jego trakcie i po jego zakończeniu.

— Chcemy, aby polskie marki stały się ambasadorami naszej gospodarki. Wszystkie nasze działania podporządkowane są temu, aby rodzime produkty i ich doskonała jakość stały się naszą wizytówką podczas EXPO — mówi Tadeusz Kościński.

Granty dla start-upów

Program promocji gospodarczej obejmuje dziewięć inicjatyw dla firm, a wśród nich m.in. organizację stoisk narodowych na 19 targach branżowych w ZEA, konkurs grantowy EXPO Live dla start- -upów oraz nabory dotacyjne dla młodych eksporterów: Polskie Mosty Technologiczne i Go to Brand. Ponadto przedsiębiorcy będą mogli wziąć udział w przetargach publicznych na zamówienia warte ok. 28 mln zł.

— Kulminacją programu będzie Forum Gospodarcze Polska — Zjednoczone Emiraty Arabskie, zaplanowane na 7 marca 2021 r. Przewidujemy też stworzenie katalogu z profilami polskich firm — wylicza Tadeusz Kościński.

PAIH i Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii chcą, aby z tej oferty skorzystały zarówno MŚP, jak i duże firmy. Liczą na spółki działające m.in. w branżach sprzętu medycznego, kosmetycznej, modowej, jubilerskiej, IT/ICT, meblarskiej, biotechnologicznej i farmaceutycznej.

— W ubiegłym roku Polska wyeksportowała do ZEA towary o wartości 550 mln USD, a kupiła stamtąd wyroby za blisko 200 mln USD — mówi Moneer Faour, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Dubaju.

Kilka polskich firm aktywnie działa na tym rynku, nie stroni od akwizycji i nie boi się otwierać biur i sklepów. Wśród nich są m.in. Comarch, Grupa Nowy Styl i Sunreef Yachts. Cztery lata temu rząd ZEA wprowadził w życie Strategię Innowacji Narodowej.

— Dubaj, czyli organizator Expo 2020, stawia na technologie przyszłości. Zrównoważony rozwój i mobilność to przewodnie tematy wydarzenia — zaznacza Moneer Faour.

Półroczne święto biznesu

Wystawy EXPO prezentują m.in. dorobek naukowy i techniczny poszczególnych państw. Skala tych wydarzeń jest porównywalna do igrzysk olimpijskich czy mistrzostw świata w piłce nożnej. Za pierwszą taką imprezę uznaje się londyńską Great Exhibition, która odbyła sie w 1851 r. EXPO 2020 w Dubaju wystartuje 20 października 2020 r. i będzie trwało do 10 kwietnia 2021 r. Odbędzie się pod hasłem: „Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy