Pamapol ma strategię na lata 2009-2011

Kamil Zatoński, ESPI
opublikowano: 15-01-2009, 08:55

W nowej strategii na trzy kolejne lata, zarząd producenta dań gotowych postawił sobie cztery zadania. Mają one pomóc w  osiągnięciu średniorocznego wzrostu sprzedaży o 15-20 i poprawie marży operacyjnej.

Zarząd Pamapolu chce zreorganizować i uporządkować strukturę grupy kapitałowej.

„Zarząd planuje sprzedaż podmiotów, nie związanych bezpośrednio z podstawowym zakresem działalności operacyjnej Grupy, tj. PAMAPOL-LOGISTIC siedzibą w Ruścu, która świadczy usługi transportu międzynarodowego oraz HUTĘ SZKŁA SŁAWNO Sp. z o.o. z siedzibą w Sławnie łącznie z projektem jej budowy. Ponadto Zarząd przewiduje sprzedaż aktywów nieproduktywnych Grupy, w szczególności centrum wodnego (aktywa nabyte wraz z przejęciem CENOS Sp. z o.o. z siedzibą we Wrześni), nieruchomości po przeniesionym zakładzie rafinacji soli (CENOS), nieruchomości gruntowych o powierzchni ponad 1,19 hektarów położonych we Wrześni, Zakładu znajdującego się w miejscowości Pożdzenice, o powierzchni 3,27 hektarów, oraz nieruchomości położonej w miejscowości Wincentów o powierzchni 3,41 hektarów. Zarząd oczekuje, iż z realizacji opisanego powyżej założenia, po uwzględnieniu sprzedaży (grudzień 2008 r.) części nieruchomości (4,8 hektarów) wyłączonego z produkcji zakładu Warmińskich Zakładów Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Sp. z o.o. z siedzibą w Kwidzynie (WZPOW), Grupa osiągnie przychody w łącznej wysokości około 25-30 mln złotych.”

Zracjonalizowane mają być również wydatki inwestycyjne.

„Zarząd zakłada racjonalizację wydatków inwestycyjnych poprzez koncentrację na projektach, które wpłyną na zwiększenie potencjału produkcyjnego Grupy i na osiągnięcie wyższych przychodów w roku 2010.
Plany inwestycyjne na rok bieżący zostały ograniczone do minimum i zakładają:
- dokończenie inwestycji w mroźnię w zakładach MITMAR Sp. o.o. z siedzibą w Głownie (MITMAR),
- dokończenie inwestycji i uruchomienie produkcji mrożonych dań gotowych z mięsem w MITMAR,
- uruchomienie linii do produkcji frytek w WZPOW,
- inwestycja w produkcję warzyw mrożonych w Zakładach Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Sp. z o.o. w Ziębicach,
Na realizację powyższych inwestycji Zarząd planuje przeznaczyć w 2009 roku kwotę około 7 mln złotych.”

Spółka chce też zoptymalizować strukturę finansową, dzięki m.in. skróceniu cyklu rotacji zapasów i należności. Docelowo zarząd planuje również w perspektywie roku zmniejszenie zadłużenia o około 30-40 mln złotych.

Reorganizacja dotknie działów sprzedaży, zmieniona zostanie również polityka marketingowa.

”Zarząd planuje skoncentrować sprzedaż produktów brandowych w kraju (z wyjątkiem mrożonek) w PAMAPOL – DYSTRYBUCJA Sp. z o.o. z siedzibą w Wieluniu. Pozostałe formy sprzedaży produktów niemrożonych Grupy, w tym eksport i przetargi, będzie koordynowała PAMAPOL S.A., a za sprzedaż produktów mrożonych w kraju i zagranicą będzie odpowiadał dział sprzedaży WZPOW. W 2009 roku Grupa zamierza wprowadzić na rynek nowe produkty w obecnie obsługiwanych segmentach żywności przetworzonej, oraz oferować je w nowych rodzajach opakowań, łatwiejszych w użyciu, oraz atrakcyjniejszych dla konsumenta. Elementem istotnym dla realizacji tego zamierzenia będzie zwiększenie poziomu wsparcia marketingowego sprzedaży konsumenckiej. Zarząd planuje zwiększyć zaangażowanie w sponsorowanie przedsięwzięć sportowych, oraz w inne działania mające na celu bezpośrednie dotarcie z ofertą produktową do kanału detalicznego.”

Po trzech kwartałach 2008 r. Pamapol miał 288 mln zł przychodów i 5,8 mln zł straty netto.


 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński, ESPI

Polecane