Decyzja może wynikać z podejmowanych przez japońską firmę elektroniczną działań mających na celu pozbycie się nierentownych firm. Panasonic zmienił od jakiegoś czasu swoją strategię przechodząc na komponenty z elektroniki konsumenckiej.
Jedno ze źródeł twierdzi, że Japończycy zachowają wspólne przedsięwzięcie w zakresie akumulatorów samochodowych z amerykańskim producentem pojazdów elektrycznych w amerykańskim stanie Nevada, który właśnie odnotował swój pierwszy kwartalny zysk po latach problemów i opóźnień w produkcji.
Plan Tesli dotyczący produkcji produktów słonecznych w Nowym Jorku został poddany kontroli, ponieważ firma drastycznie ograniczyła amerykańską działalność związaną z energią słoneczną, którą nabyła w 2016 r., dzięki zakupowi SolarCity o wartości 2,6 mld USD.
Według Japończyków Tesla nie wywiązuje się ze swojego zobowiązania generowania odpowiednio wysokiego popytu, co zmuszało Panasonica do wysyłania większości ogniw z fabryki do zagranicznych klientów.