Passus rozprowadza urządzenia SiPixa

Marcin Złoch
opublikowano: 2002-05-15 00:00

Firma Passus została wyłącznym dystrybutorem amerykańskiego producenta mobilnych drukarek przeznaczonych do notebooków i palmtopów. Polska spółka zamierza w 2002 r. sprzedać kilka tysięcy tego typu urządzeń. Liczy przede wszystkim na firmy ubezpieczeniowe i handlowe z dużą liczbą agentów.

Warszawska firma Passus podpisała umowę dystrybucyjną z firmą SiPix, producentem mobilnych cyfrowych minidrukarek i aparatów fotograficznych. Passus został jedynym dystrybutorem SiPixa w Polsce.

— Obecnie najintensywniej rozwijanym sektorem działalności naszej firmy są rozwiązania mobilne oparte na nowoczesnych bezprzewodowych technologiach komunikacyjnych: Bluetooth, GPRS czy GSM. Strategia firmy na najbliższe lata koncentrować się będzie na wprowadzaniu na polski rynek najnowszych komponentów umożliwiających stworzenie bezprzewodowego, mobilnego biura. Będziemy oferować zarówno rozwiązania sprzętowe, jak i przy współpracy z firmami software’owymi, kompletne rozwiązania do pracy w ruchu — informuje Karol Jonatowski, dyrektor handlowy firmy Passus.

Przedstawiciele Passusa poszukiwali na rynku rozwiązań, które pasowałyby do lansowanej przez firmę koncepcji mobilnego biura i odnaleźli rozwiązania SiPixa. Amerykańskie urządzenia wzbogacą ofertę Passusa w zakresie rozwiązań dla przenośnego biura. W pierwszej kolejności wprowadzone na rynek zostaną: cyfrowy aparat fotograficzny, kolorowa minidrukarka do zdjęć oraz minidrukarka do urządzeń typu Palm i Pocket PC.

— Mobilne rozwiązania mają duże szanse na rozwój, ponieważ w coraz większej liczbie firm najważniejszy staje się czas reakcji. Coraz większego znaczenia nabiera natychmiastowe umieszczenie oferty w Internecie czy też dostęp on-line do firmowych aplikacji biznesowych. Ważnym dla nas rynkiem są np. podróżujący handlowcy czy agenci ubezpieczeniowi potrzebujący natychmiastowego kontaktu i informacji zwrotnej z centrali — twierdzi Karol Jonatowski.

Urządzenia SiPix są dostępne w sprzedaży w rozwijanej sieci dealerskiej firmy Passus, która liczy kilka punktów handlowych , głównie w największych miastach. Cena urządzeń nie jest jeszcze ustalona, jednak przedstawiciele dystrybutora informują, że przenośne drukarki nie będą kosztowały więcej niż 250 dolarów (1 tys. zł) netto.

— Odnotowujemy zainteresowanie nowymi produktami w naszej ofercie. Zamierzamy do końca 2002 r. sprzedać kilka tysięcy sztuk urządzeń. Odbiorcami będą głównie firmy ubezpieczeniowe czy handlowe posiadające dużą flotę pojazdów i informatyczną sieć firmową— mówi Karol Jonatowski.