Marcin Piróg ma już następcę. Nowy prezes piwowarskiej grupy nie będzie mieć łatwego życia.
Firmą numer trzy na polskim rynku piwa przez wiele lat kierował Marcin Piróg, który niedawno zdecydował się odejść z firmy i zająć własnym biznesem. Carlsberg znalazł właśnie jego następcę. Od 9 tycznia 2009 r. nowym prezesem Carlsberg Polska zostanie Jacek Pastuszka, ostatnio pełniący funkcję prezesa firmy ubezpieczeniowej Amplico AIG Life w Polsce. Jego przejście do branży FMCG (dóbr szybko zbywalnych) nie jest jednak przypadkowe. Jacek Pastuszka wiele lat pracował w firmie Procter Gamble, gdzie przeszedł przez wszystkie szczeble kariery w strukturach sprzedaży. Potem pracował też w firmie Danone.
Jeśli ktoś myśli, że funkcja prezesa Carlsberg Polska jest ciepłą posadką, to się myli. W branży piwowarskiej panuje powszechna opinia, że Carlsberg nie radzi sobie najlepiej w Polsce, a jego udziały w rynku piwa drepczą w miejscu (oscylując wokół 13-14 proc.). Do tego ludzie z rynku uważają, że firma ma słabe wyniki finansowe, bo obniża ceny piw premium i sprzedaje piwo Harnaś "po kosztach". Nowy prezes bierze na siebie wielkie wyzwanie także dlatego, że po wielu latach hossy, w tym roku konsumpcja piwa w Polsce przestała rosnąć. Do tego rząd podnosi akcyzę na alkohol.