Październik stał się miesiącem menedżerów logistyki

Marcin Bołtryk
opublikowano: 19-06-2008, 00:00

Za cztery miesiące rusza szósta edycja PolLogu. Krzysztof Rutkowski opowiada o tym, czym będzie się różniła od poprzednich.

Rozmowa z Krzysztofem Rutkowskim, prezesem Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki

Za cztery miesiące rusza szósta edycja PolLogu. Krzysztof Rutkowski opowiada o tym, czym będzie się różniła od poprzednich.

„PB”: Kilka lat temu uczestnicy PolLogu wylansowali slogan „Październik miesiącem logistyki”, a sam PolLog uznali za flagowy produkt tego miesiąca. Czy i w tym roku impreza będzie przebojem logistycznego sezonu?

Krzysztof Rutkowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki: Nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Przygotowania do tegorocznej imprezy idą pełną parą. VI Forum Polskich Menedżerów Logistyki będzie kontynuacją najlepszych tradycji naszych konferencji.

Czym PolLog różni się od innych logistycznych imprez w Polsce?

PolLog jest spotkaniem elitarnym, w najlepszym tego słowa znaczeniu. Nie mamy w planach organizacji imprezy największej (co z reguły wymaga w Polsce zaproszenia kilkuset studentów), ale chcemy jak co roku przyciągnąć najliczniejsze grono menedżerów logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw — i to oczywiście tych z pierwszej ligi. PolLog wyróżniają przede wszystkim dwie cechy: wysoki poziom merytoryczny prezentacji i dyskusji oraz niepowtarzalny duch towarzyski tej imprezy. Udało nam się wypełnić pewną lukę w krajobrazie forów logistycznych w Polsce. Ta impreza wychodzi naprzeciw realnym potrzebom polskich menedżerów. Jest organizowana przez profesjonalistów rozumiejących polski rynek, uwzględnia aktualne trendy i wyzwania w kraju i na świecie, jest intelektualnym i towarzyskim świętem polskich logistyków, a przy tym wszystkim dostępna cenowo dla każdego jej przedstawiciela.

Jednak w naszym kraju organizuje się wiele imprez zorientowanych na tę grupę menedżerów...

Pod tym względem Polska należy pewnie do światowej czołówki. Szkoda, że nie idzie to w parze z ich jakością. Wiele z tych imprez podejmuje podrzędne, niekiedy wydumane i mało istotne, z punktu widzenia środowiska, tematy, bądź jest nastawionych na realizację jednorazowych celów, głównie finansowych. Czasami temat imprezy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom środowiska, tylko nie odpowiadają mu jej program i przebieg. Od wielu lat mamy w Polsce grono zawodowych prezenterów pragnących obsłużyć jak największą liczbę takich imprez, rzadko mających przy tym coś nowego i oryginalnego do przekazania. Menedżerowie zaczynają już nerwowo reagować na kolejne propozycje kongresów, konferencji czy warsztatów, których kulminacyjnym punktem jest z reguły wieczorna impreza.

Organizatorom zbyt wielu imprez w naszym kraju ciągle jeszcze brakuje należytej troski o uczestnika, o wyjście naprzeciw jego zawodowym potrzebom, o zagwarantowanie wysokiego poziomu i jednocześnie dostępnej ceny. Partnerzy, tacy jak PSML i „Puls Biznesu”, nie mogą sobie na to pozwolić, wszak organizują forum w pierwszej kolejności dla swoich członków i czytelników, którzy byli z nimi w przeszłości, są z nimi dziś i powinni być w przyszłości. Chciałoby się powiedzieć, że są to nasi partnerzy, z którymi budujemy strategiczne, długoterminowe relacje. A to zobowiązuje do zaoferowania produktu najwyższej klasy. Dotyczy to zarówno tegorocznej edycji, jak i przyszłych, gdyż wielu menedżerów po zakończeniu spotkania natychmiast wpisuje do swojego kalendarza datę imprezy za rok.

Temat tegorocznego PolLogu to: Najlepsze praktyki w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw. Jest to niewątpliwie powrót do głównego tematu z poprzednich lat.

Oczywiście tak. Uczestnicy Forum w ubiegłych latach oraz przedstawiciele środowiska dość jednomyślnie zaproponowali, aby tę tematykę uczynić stałym tematem naszych spotkań. Menedżerowie nie tylko w Polsce i nie tylko w dziedzinie logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw wykazują ogromne zainteresowanie koncepcjami, modelami, procesami czy procedurami, które stały się podstawą sukcesu we współczesnym biznesie i które mogą być dla innych firm praktykami godnymi naśladowania. Ich identyfikacja, poznanie i wdrożenie mogą być niezbędnym warunkiem przetrwania i uzyskania możliwości konkurowania na współczesnym rynku. Menedżerowie chcą więc poznawać praktyki, które pomogą im osiągnąć sukces w globalizującym się biznesie — najlepiej takie, które buduje się na wiedzy i umiejętnościach na światowym poziomie, ale inkorporują też to, co w naszym kraju najlepsze, naszą polską przedsiębiorczość i fantazję! Stąd podtytuł tegorocznego forum.

Co chciałby pan przekazać czytelnikom „PB” na kilka miesięcy przed imprezą?

Prace nad PolLogiem 2008 trwają i jest wciąż wiele możliwości włączenia się do jego współorganizacji. Otwarta jest lista sponsorów i partnerów forum. Nie zamknęliśmy jeszcze listy najlepszych praktyk, które warte byłyby zaprezentowania. Niedługo też ruszy zbieranie kandydatur do miana Menedżera Logistyki 2008.

Marcin Bołtryk

m.boltryk@pb.pl % 022-333-99-20

O PolLogu 2008

VI Polskie Forum Menedżerów Logistyki PolLog odbędzie się 23 i 24 października w warszawskim Centrum Expo XXI. Tegoroczna edycja imprezy odbędzie się pod hasłem „Najlepsze praktyki w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw. Wiedza i umiejętności na światowym poziomie oraz polska przedsiębiorczość i fantazja — klucz do sukcesu w globalizującym się biznesie”. PolLog, adresowany do menedżerów logistyki wszystkich branż, współorganizują Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i „Puls Biznesu”.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu