PB Brief — krótko i na temat

Marcin GoralewskiMarcin Goralewski
opublikowano: 2024-10-16 20:00

„Mamy czwartek, 17 dzień października. To jest PB Brief, poranny podcast „Pulsu Biznesu”, a w nim… A w nim zawsze zestaw zapowiedzi najistotniejszych wydarzeń zaczynającego się dnia i eksperckie rozmowy o najważniejszych tematach, którymi żyje rynek. Wszystko w czasie nie dłuższym niż 15 minut.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Tak w skrócie wygląda ramówka nowego porannego podcastu „Pulsu Biznesu”, którego premierowy odcinek pojawi się na platformach podcastowych i stronie pb.pl 17 października o 7 rano. PB Brief będzie emitowany o tej godzinie codziennie od poniedziałku do piątku.

Pomysł na syntetyczny poranny serwis podsunęli nam subskrybenci. W badaniach czytelników pb.pl, które regularnie prowadzimy, oraz bezpośrednich rozmowach telefonicznych z naszymi subskrybentami często pojawia się argument braku czasu i selekcji najważniejszych informacji. Rozwiązaniem, z którego nasi czytelnicy często korzystają, są newslettery, ale PB Brief pozwoli im na jeszcze bardziej syntetyczny dostęp do wiadomości. W kwadrans opowiemy, co dzieje się w kraju i na świecie, jakie ważne wydarzenia są w kalendarium dnia oraz przedstawimy pogłębione analizy najważniejszych tematów rynkowych.

Gospodarzem audycji jest Marcin Dobrowolski, bardzo doświadczony dziennikarz radiowy i telewizyjny, który przed laty, w 2016 r., uruchomił pierwszy w „Pulsie Biznesu” podcast. Marcin będzie zapraszać do programu dziennikarzy „Pulsu Biznesu”, Bankier.pl. PRNews i SpotData, czyli tytułów należących do wydawnictwa Bonnier Business Polska. Po raz pierwszy zamiast zadawać pytania, sami będą na nie odpowiadać.

W PB Brief chcemy dzielić się z czytelnikami naszą wiedzą, spostrzeżeniami, insiderskimi informacjami, które zdobywamy w trakcie dziennikarskiej pracy. Podcast będzie okazją, żeby powiedzieć coś więcej na dany temat, pokazać kontekst, rynkowe tło, wpływ na konkurencję itd. Chcemy, żeby nasi czytelnicy poznali nas od eksperckiej strony — potrafimy bowiem nie tylko słuchać, notować i wiarygodnie oraz rzetelnie pisać. Dzięki podcastowym rozmowom nie będzie wątpliwości, że wiemy, o czym piszemy.

Punktem wyjścia do rozmów z dziennikarzami będą publikowane w „Pulsie Biznesu” artykuły, które, jak wszystkie nasze teksty, są dostępne tylko dla subskrybentów. Słuchaczy PB Brief, którzy nie są naszymi subskrybentami, zapraszamy do skorzystania z oferty freemium, czyli nieograniczonego w czasie i liczbie dostępu do wybranych artykułów. Wszystkie linki do poruszanych w podcaście wątków znajdą się w opisie podcastu.

PB Brief jest pierwszym z rodziny podcastów „Pulsu Biznesu”. Już w październiku planujemy premierę nowej tematycznej serii, a później kolejne. Chcemy, żeby docelowo oprócz codziennego serwisu porannego na platformach podcastowych dostępnych co tydzień było kilka stałych audycji dotyczących różnych branż i obszarów tematycznych. W ramach grupy Bonnier Business dysponujemy unikatowym kontentem i doskonałymi ekspertami z wielu dziedzin, którymi chcemy dzielić się ze słuchaczami.

W tym roku minęło 20 lat, od kiedy Ben Hammersley, dziennikarz „The Guardian”, ukuł termin podcast, łącząc dwa słowa: iPod i broadcasting. Dzisiaj rynek podcastowy ma miliony słuchaczy. Według badań Reuters Institute for the Study of Journalism przeprowadzonych w ubiegłym roku w 20 krajach, w tym w Polsce, 35 proc. społeczeństwa słucha podcastów przynajmniej raz w miesiącu. Potwierdzenie tych danych znajdujemy w raporcie Grupy Eurozet za 2023 r., który liczbę słuchaczy podcastów w naszym kraju określa na 10 mln. To o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Szybko rośnie liczba heavy userów, czyli słuchaczy włączających podcast przynajmniej raz w tygodniu: z 5,6 mln w 2022 r. do 7 mln w 2023 r.

„Puls Biznesu” chce być częścią tego rynku i trendu, choć wiemy, że nie będzie łatwo. Nieprzerwanie od 28 lat dostarczamy jakościowej informacji i analiz. Utrzymaliśmy pozycję czołowego biznesowego medium dzięki Wam, Czytelnikom. Będzie nam niezwykle miło, jeśli oprócz papierowej i internetowej wersji „Pulsu Biznesu” sięgniecie również po nasze podcasty. Zapraszamy do słuchania PB Brief podczas porannej kawy, spaceru z psem, biegania, podwózki dzieci do szkoły. Podcast można odtwarzać o dowolnej porze dnia. Zawsze jest czas na dobrze podane wiadomości.

Wyjaśnienie

W związku z publikacją materiałów prasowych pod tytułami

- Proton, Careus i Kredyt Inkaso, z dnia 03 marca 2022 roku, opublikowanego również w portalu pb.pl w dniu 2 marca 2022 roku, pod tytułem. Kredyt Inkaso i zaskakująca darowizna;

- Śledczy i audytor w Inkaso", z 17 marca 2022 roku, opublikowanego również w portalu pb.pl w dniu 16 marca 2022 roku pod tytułem Prokuratura prześwietla Kredyt Inkaso; oraz

- Best doniósł na Kredyt Inkaso do KNF z dnia 3 maja 2022 roku opublikowanego również w portalu pb.pl w tym samym dniu i pod tym samym tytułem;

redakcje dziennika Pulsu Biznesu oraz portalu internetowego pb.pl wyjaśniają, że opisywane w tychże materiałach prasowych zdarzenia nie miały miejsca w okresie zbieżnym z ich publikacją a odnoszą się do działań Kredyt Inkaso S.A. podejmowanych w roku 2016. Zdarzenia te dokonywały się za kadencji poprzedniego Zarządu Spółki, nie mają związku z działalnością jej obecnego Zarządu oraz – zgodnie ze stanowiskiem Kredyt Inkaso S.A. – nie mają wpływu na bieżącą działalność Spółki. Zastosowane w materiale ilustracyjnym artykułu „Zaskakująca darowizna Kredyt Inkaso” zestawienie zdjęć Panów Pawła Szewczyka oraz Macieja Szymańskiego nie miało prezentować sugestii, o związkach Pana Macieja Szymańskiego z działaniami poprzedniego Zarządu, opisanymi w artykułu.