PB Po Godzinach poleca

DI, KK
opublikowano: 2025-03-07 13:19

Przełom lutego i marca upłynął pod znakiem świętowania dokonań kobiet – jedną z tych inicjatyw jest wydanie poświęconego kobietom kalendarza. W pierwszym kwartale 2025 r. polska marka Bytom rozpoczęła jubileusz 80 – lecia pod hasłem wspólnego celebrowania uroczystych chwil. A w marcu polecamy wyjątkowy album poświęcony Fangorowi.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Żywioły Kobiet 2025

20 lutego w warszawskich Arkadach Kubickiego odbył się wernisaż kalendarza artystycznego Żywioły Kobiet 2025. To 14. projekt marki Gedeon Richter Polska we współpracy z grafikiem Andrzejem Pągowskim.

Na dwunastu kartach poświęconego kobietom kalendarza znalazły się dzieła przedstawiające kobiece wcielenia w roli żywiołów stworzone przez Andrzeja Pągowskiego i zaproszone przez niego artystki: Joannę Szumską i Renatę Magdę. Projekt ma na celu zwrócenie uwagi na profilaktykę zdrowia kobiet i poszukiwanie rozwiązań, które ułatwiają im codzienne życie. Kobiety są barwne, pełne sprzeczności, pasji i nierzadko są w stanie poświęcić wiele, by walczyć o swoich bliskich i siebie. Są też niezwykle różnorodne – jak ogień, woda, ziemia i powietrze.

– W trudnych i niespokojnych czasach często patrzymy w przeszłość, czerpiąc z dawnych tradycji wzorce pomagające nam funkcjonować w teraźniejszości. Dlatego w tym roku postanowiliśmy wybrać temat, który od wieków wiązał się z cyklami przemijania i odradzania: żywioły (...) W każdym żywiole współistnieją przeciwieństwa, które doskonale się uzupełniają. Dlatego skojarzenie czterech żywiołów z naturą kobiety jest dla mnie oczywiste, bo przecież kobieca natura jest pełna sprzeczności, które jednak tworzą harmonijną całość. Nasze żywioły są kobietami, pełnymi pasji, uroku, pewnymi siebie, niosącymi nadzieję i spełnienie. Każdy z artystów mógł zaprezentować swoją wizję dla każdego z czterech żywiołów – powiedział Andrzej Pągowski.

W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele świata kultury, sztuki, mediów i biznesu, m.in. Katarzyna Kubacka-Seweryn, Andrzej Seweryn, Beata Tadla, Allan Starski, Ewa Błaszczyk, Anna Halarewicz, Andrzej Chojnowski, Katarzyna Ptasińska, Mieczysław Hryniewicz, Liliana Głąbczyńska-Komorowska i Jacek Kleyff.

Jubileusz 80-lecia marki Bytom

Bytom, funkcjonujący na polskim rynku od 1945 r., ma długą historię współpracy ze światem mody, sztuki i kultury: wspiera i angażuje polskich artystów, fotografów i muzyków. Na sezon wiosna-lato 2025 marka przygotowała jubileuszowy event i specjalną kolekcję promowaną hasłem przewodnim „Celebrujemy ważne dla Was chwile wspólnie”. Motto nawiązuje do najważniejszych dla firmy wartości: męskości, braterstwa i wspólnotowości, a także siły dobrego stylu przekazywanego z pokolenia na pokolenie. Do kampanii zaproszono ambasadora marki Bytom Marcina Dorocińskiego.

Dziedzictwo marki i tegoroczny jubileusz szczególnie nam towarzyszyły, determinując kierunek kreatywny podczas prac nad kolekcją wiosna-lato 2025. W bieżącym sezonie Bytom powraca do korzeni: tradycji i wielkiego krawiectwa, z którego jest znany. Kolekcja koncentruje się na modzie formalnej, a głównym elementem oferty jest garnitur jako ponadczasowy atrybut elegancji każdego mężczyzny mówi Marcin Żukowski, dyrektor kreatywny marki Bytom.

Najnowsza kolekcja odzwierciedla styl łączący walory angielskiego krawiectwa z nonszalancją i lekkością włoskiej mody. Twórcy kolekcji kładą duży nacisk na jakość – dominują ubrania uszyte z \ wełny, kaszmiru i skóry.

Męskość, braterstwo, pokoleniowość oraz potrzeba wspólnej celebracji to cechy, które są istotne dla marki Bytom. Wartości te podziela także Marcin Dorociński, dlatego przyjął nasze zaproszenie do roli ambasadora marki. Marcin Dorociński i Bytom to połączenie dwóch autentyczności, widocznych w niezaprzeczalnej elegancji i wierności sobie. W najnowszym spocie sam przekonuje, że życie nauczyło go pokory, spokoju oraz tego, że warto czekać na to, co najcenniejsze w życiu: bycie razem i wspólne chwile – mówi Piotr Kuczak, dyrektor marketingu VRG.

W filmie promującym kolekcję Bytom na wiosnę-lato 2025 jako narrator i przewodnik Marcin Dorociński zabiera widzów na ślub młodych ludzi. To historia o istocie celebracji, podejściu do prywatności i rodziny z ważnym przesłaniem dotyczącym świętowania najważniejszych chwil w życiu w gronie najbliższych. W sercu tej historii, podobnie jak w kolekcji, znajduje się elegancki garnitur, będący niezaprzeczalnym atrybutem męskości: zarówno w zabieganej codzienności, jak i w zatrzymaniu, podczas szczególnych momentów życia.

„Wojciech Fangor” – wyjątkowy album poświęcony mistrzowi iluzji optycznej

Album „Wojciech Fangor” przedstawia najważniejsze prace wybitnego malarza, rysownika, rzeźbiarza i plakacisty XX wieku. Współtwórca polskiej szkoły plakatu tworzył w nurcie malarstwa figuratywnego i abstrakcyjnego był także grafikiem i autorem artystycznych instalacji, a jego twórczość miała znaczący wpływ na rozwój sztuki abstrakcyjnej i op-artu (sztuki optycznej).

Charakterystyczną cechą malarstwa Fangora, co pięknie widać na prawie 200 stronach publikacji, było eksperymentowanie z kolorami i formami, tworzenie kompozycji o silnym wpływie optycznym i subtelnych zmianach percepcji. Jego obrazy niejednokrotnie były prezentowane na prestiżowych wystawach na całym świecie. Znakomitym reprodukcjom obrazów Fangora towarzyszy reportażowo-biograficzny tekst autorstwa Angeliki Kuźniak, która przybliża nam historię artysty. Całości dopełnia oryginalny projekt graficzny prof. Lecha Majewskiego, stworzony na podstawie wyboru dzieł, którego dokonał prof. Arkadiusz Sylwestrowicz.

Album ukaże się w polsko-angielskiej wersji językowej i będzie dostępny na stronie wydawnictwa od 6 marca br. Format: 240 × 300 mm, liczba stron: 184, liczba ilustracji: 185, Rok wydania: 2025