Decyzja o udostępnieniu gry we wczesnym dostępie ma umożliwić społeczności graczy wcześniejsze zapoznanie się z produkcją, a także zebranie opinii, które zostaną wykorzystane w dalszych etapach jej rozwoju.
W marcu PCF Group podjęło decyzję o wznowieniu prac nad projektem Victoria po szczegółowej analizie wniosku skierowanego do zarządu spółki o podjęcie zawieszonych prac. Zawierał on propozycję zmienionego planu dalszych prac rozwojowych nad grą, przygotowanego przez grupę osób stanowiących uprzednio kluczowy personel zespołu deweloperskiego tego projektu.
PCF Group informował również, że na decyzję wpłynęły także wewnętrzne analizy, opracowane w oparciu o plan prac rozwojowych, plan sprzedaży i plan marketingowy. Spółka wskazywała w marcu, że prace nad projektem będą prowadzone przez PCF jako wydawcę, ze środków własnych, z zamiarem wydania gry w formule early access w 2025 r.
PCF Group to warszawska spółka z branży gier wideo, znana na świecie pod marką People Can Fly. Studio powstało w 2002 roku i zasłynęło takimi produkcjami jak Painkiller, Bulletstorm, a także współpracą przy popularnych seriach Gears of War czy Fortnite. Spółka specjalizuje się w tworzeniu wysokobudżetowych gier typu AAA przeznaczonych na konsole i komputery osobiste.