PepsiCo z Beyond Meat stworzą nowe przekąski „roślinne”

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 27-01-2021, 07:45

Amerykańskie koncerny PepsiCo i Beyond Meat zawiązały współpracę w celu opracowywania i sprzedaży przekąsek i napojów wytwarzanych z białka roślinnego, informuje Reuters.

Joint venture pod nazwą PLANeT Partnership zapewni producentowi mięsa dostęp do zasobów dystrybucyjnych i marketingowych giganta napojów, a także umożliwi mu ekspansję na nowe linie produktów.

Nie ujawniono szczegółów umowy i jej wartości.

Zawiązanie współpracy jest najnowszym sukcesem Beyond Meat. W ostatnich miesiącach spółka zawarła m.in. umowę dystrybucyjną z Walmart oraz partnerstwo z restauracjami, takimi jak Taco Bell, KFC i Starbucks.

Z kolei PepsiCo, które oprócz produkcji gazowanych napojów bezalkoholowych, jest właścicielem marek Lays, Quaker i Doritos stara się również rozszerzyć swoją ofertę prozdrowotnych przekąsek i napojów.

Informacja o utworzeniu joint ventures podbiła cenę akcji Beyond Meat podczas wtorkowej sesji do poziomu 18-to miesięcznego maksimum.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane