Browary Lubelskie Perła wyłożą na wprowadzenie nowych opakowań 4 mln zł. Zmiany mają zaowocować utrzymaniem rocznej sprzedaży tego regionalnego browaru na poziomie 600 tys. hl piwa.
W trzeciej dekadzie marca 2002 r. lubelska Perła, która opanowała około 30 proc. regionalnego rynku, wprowadzi nowe butelki, skrzynki oraz etykiety.
— W pierwszym etapie inwestycji na wymianę opakowań i zakup maszyn do konfekcjonowania wydamy około 2 mln zł. Jeżeli rynek zaakceptuje nasz pomysł, wówczas jeszcze przed sezonem letnim wdrożymy drugi etap inwestycji i całkowicie wymienimy opakowania. Koszt tej operacji będzie porównywalny z wydatkami w pierwszym etapie — mówi Czesław Szczepaniak, prezes Browarów Lubelskich Perła.
Firma wesprze ten proces kampanią reklamową w mediach, która ruszy na początku kwietnia.
— W tym roku wydatki na reklamę zwiększymy o 20-30 proc. — zapewnia prezes.
Proces modernizacji produkcji spółka ma już za sobą. Na podniesienie mocy do około 700 tys. hl piwa wydano w ubiegłym roku 10-12 mln zł. Zrestrukturyzowano też zatrudnienie i zlikwidowano nierentowne działy.
Do końca lutego tego roku firma wypuściła na rynek 77 tys. hl piwa i zanotowała 12-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W tym roku chce ulokować na rynku około 600 tys. hl piwa i wypracować 2,5 mln zł zysku netto. W ubiegłym roku Perle udało się sprzedać ponad 586 tys. hl.
Właścicielami browaru są Małopolski Browar Strzelec oraz Hubert Gierowski, znany inwestor finansowy.