PFR i Sakana o wynikach

Magdalena Graniszewska
29-09-2011, 14:40

Miesiące letnie to dla branży gastronomicznej tradycyjny szczyt sezonu, ale minione lato było szczególne, bo wyjątkowo deszczowe.

Premium Food Restaurants, która zarządza siecią 77sushi, jest z niego zadowolone.

- Pomogła nam deszczowa pogoda, która uniemożliwiała spędzanie czasu na plaży. Nasze nadmorskie restauracje radziły sobie wyjątkowo dobrze, wzrosty zanotowaliśmy też w Warszawie, w której latem interesy nigdy nie szły nam aż tak dobrze – mówi Aleksandra Gawrylak, prezes PFR.

Dlatego wyniki firmy w trzecim kwartale będą znacząco lepsze niż przed rokiem. Prognozy PFR, zakładające osiągniecie w tym roku 11 mln zł przychodów i 0,8 mln zł zysku netto, też są bezpieczne.

- Liczę, że je przekroczymy – twierdzi Aleksandra Gawrylak.

Dobre wyniki zachęcają PFR do ekspansji. W czwartym kwartale zarząd zamierza ogłosić szczegóły planu uruchomienia lokali pod nową marką. - Wciąż poruszamy się w branży sushi. Mamy też pomysły obejmujące inne kuchnie, ale to kwestia przyszłości – zapowiada Aleksandra Gawrylak.

Mniejszy optymizm widać w sieci Sakana, która prowadzi lokale w dużych miastach, czyli Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach.

- Mam nadzieję, że mijający kwartał zaliczymy do udanych. Lato nas nie rozpieszczało pogodą, a to jeden z istotnych czynników wpływających na wizyty klientów w restauracji. Ponadto konieczność relokalizacji lokalu w Krakowie niewątpliwie nie była okolicznością sprzyjającą – tłumaczy Marcin Rylski, wiceprezes Sakany.

Sakana pracuje teraz nad programem franczyzowym.

- Kolejne otwarcia związane będą raczej z tą formułą działalności. Ostatnio otworzyliśmy na tej zasadzie lokal na ul. Wąwozowej w Warszawie. Mamy nadzieję, że w przyszłości franczyza będzie istotnym źródłem przychodów, w szczególności jeżeli chodzi o potencjalne możliwości wyjścia poza granice kraju – podkreśla Marcin Rylski.

Restauracje oferujące sushi to w Polsce bardzo rozdrobniona branża, a na dodatek wciąż pojawiają się w niej nowe podmioty.

Uruchomienia lokali z kuchnią japońską nie wyklucza np. Mex Polska, który prowadzi właśnie ofertę publiczną.

Ten właściciel restauracji meksykańskich The Mexican (10 lokali) oraz restauracji brazylijskich Browar de Brasil (2 lokale), a także czterech klubów muzycznych, m.in. Opera i Desperados w Warszawie wciąż szuka nowych konceptów.

- Rozważamy uruchomienie lokali w segmencie pizzerii lub sushi – mówił ostatnio Paweł Kowalewski, prezes Mex Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Graniszewska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PFR i Sakana o wynikach