Ruszył nabór do Szkoły Pionierów Polskiego Funduszu Rozwoju. Analizy wskazują, że obecnie młodym przedstawicielom biznesu brakuje kompetencji pozwalających na budowanie skutecznej strategii rozwoju firm, wiedzy marketingowej czy umiejętności związanych z prowadzeniem biznesu na skalę międzynarodową. Dlatego zanim w kraju zdołamy wychować rzeszę przedsiębiorców, którzy będą mieli odwagę wychodzić na rynek z faktycznie przełomowymi w skali świata produktami i nauczą się je komercjalizować, może minąć jeszcze trochę czasu. „Kurs” z przedsiębiorczości ma im pomóc w nadrobieniu zaległości.

— W Polsce wciąż jest jeszcze niewiele działań, które w sposób systemowy wspierają indywidualną ścieżkę rozwoju młodych osób, stojących na progu podejmowania decyzji ważnych pod względem zawodowym i osobistym. Dlatego Szkoła Pionierów PFR to unikalny program edukacyjny formujący przyszłych przedsiębiorców technologicznych i wizjonerów. Projekty realizowane będą grupowo pod okiem doświadczonych przedsiębiorców — zapowiada Eliza Kruczkowska, dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w PFR, obejmująca nadzór nad warstwą merytoryczną programu.
W skład rady programowej Szkoły Pionierów PFR weszli również przedstawiciele firm Allegro i TDJ. Z uczestnikami programu będą na bieżąco dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami biznesowymi, pomagając w kształtowaniu nowych firm.
— Edukacja oparta o praktykę i kontakt z przedsiębiorcami, którzy odnieśli sukces, jest jednym z najlepszych sposobów kształcenia — zaznaczył Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju.
Teraz skorzystać z niej będzie mogło 50 wybranych osób. Naukę rozpoczną już we wrześniu. Większość warsztatów będzie prowadzona w Warszawie. W program wpisane jest również szkolenie na University of Cambridge, prezentujące uczestnikom brytyjski system rozwoju innowacji i pomagające w przeniesieniu tamtejszego wzorca na rynek polski.
— Francja ma swoją Szkołę Programowania 42, jeden z najbardziejinnowacyjnych i eksperymentalnych programów nauczania programowania i IT na świecie, my startujemy ze Szkołą Pionierów PFR. Ten kolejny produkt w ofercie PFR jest pilotażowym programem edukacyjnym, w którym działania będą dotyczyły obszaru na styku biznesu i edukacji. W Polsce wciąż jest jeszcze niewiele działań, które w sposób systemowy wspierają indywidualną ścieżkę rozwoju młodych osób, stojących na progu podejmowania decyzji ważnych pod względem zawodowym i osobistym. Przed uczestnikami postawimy konkretne problemy i wyzwania, z jakimi mierzą się firmy technologiczne. Wszystko po to, by zachęcić uczestników do nieszablonowego, krytycznego myślenia, kreatywności i rozwiązywania problemów — dodaje Eliza Kruczkowska. © Ⓟ