PGF kupi za złotówkę Clinikę.pl od ComputerLandu

opublikowano: 2002-03-19 20:07

Polska Grupa Farmaceutyczna odkupi za symboliczną złotówkę od ComputerLandu 59,6 procent akcji Cliniki.pl – podały spółki we wtorkowych komunikatach. Po transakcji PGF będzie posiadała 94,4 proc. kapitału oraz głosów w spółce prowadzącej internetowy portal medyczny.

Clinikę.pl założyły wspólnie Computerland i PGF w marcu 2000 r. w czasach internetowej hossy. W rozwój spółki prowadzącej platformę internetową dla sektora ochrony zdrowia ComputerL i PGF zainwestowały do tej pory ponad 9 mln zł.

Pierwsze przychody Clinika.pl zaczęła przynosić w sierpniu minionego roku. Liczba zarejestrowanych użytkowników platformy Clinika.pl (lekarzy i farmaceutów) przekroczyła 10 tys. Z serwisu transakcyjnego TransClinika, umożliwiającego obsługę zamówień aptecznych u dystrybutorów farmaceutyków, korzysta kilkadziesiąt aptek. Jednak tempo wzrostu przychodów rozczarowało inwestorów, mimo iż portal zapowiada uzyskać dodatni wynik finansowy do końca 2003 roku.

Computerland zastrzega, że sprzedaż Cliki.pl za złotówkę nie będzie miała wpływu na tegoroczne wyniki. Wcześniej integrator informował, że w ostatnim kwartale minionego roku utworzył rezerwy o wartości 11 milionów złotych na 70 proc. wartości przedsięwzięć internetowych, głównie Clinica.pl i Vendi.pl.

- Wartość zbytych akcji (Cliniki.pl) została objęta 100-proc. rezerwą w ciężar kosztów w księgach rachunkowych ComputerLandu w okresie czwartego kwartału 2001 roku - podał ComputerLand we wtorkowym komunikacie.

Sprzedaż udziałów portalu Clinika.pl jest konsekwencją przyjętej przez ComputerLand strategii, która zakłada przeniesienie ciężaru dalszego finansowania spółek internetowych na partnerów branżowych. Podobny los może spotkać pasaż handlowy Computerlandu i Agory, działający pod adresem www.vendi.pl i giełdę stali — www.starportal.pl, którym zarządza spółka integratora i kilku dystrybutorów stali.

ComputerLand nie odbiega swoją strategią od pozostałych liderów sektora IT, którzy za wszelka cenę starają się ograniczyć koszty finansowania spółek internetowych. Swojego sztandarowego produktu internetowego pozbył się już Prokom, sprzedając portal Wirtualna Polska na rzecz TP SA, koszty stara się też ograniczyć Softbank, właściciel Expandera.

PK